مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:
روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق بر اساس شاخصهای عملکردی ارزیابی میشوند
تکریم ارباب رجوع، مشورتپذیری و برنامهریزی؛ اصول کلیدی در مدیریت آموزش و پرورش
یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع، مشورتپذیری و برنامهریزی، اصول کلیدی در مدیریت آموزش و پرورش است، گفت: روسای ادارات شهرستانها ومناطق بر اساس شاخصهای عملکردی ارزیابی میشوند.

ایوب رضایی در جلسه روسای شهرستانها و مناطق ۱۳گانه آموزش وپرورش استان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح برنامههای آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم در این مسیر در کنار هم در خدمت به کشور و مردم عزیز ایران بهویژه در امور مرتبط با آموزش و پرورش، گامهای مؤثری جهت ارتقای سطح کیفیت و کمیت آموزش و پرورش برداریم.
وی افزود: مواردی که در این جلسه مطرح میشود باید به عنوان شاخصهای ارزیابی و عملکرد روسای ادارات مد نظر قرار گیرد و بر اساس این ارزیابیها، اقدامات و فرآیندهای مدیریتی آموزش و پرورش پیش برده شود.
رضایی به آیه ۵۹ سوره آلعمران که اصول مدیریتی را بیان میکند، اشاره و تصریح کرد: نرمخویی و مشورتپذیری باید بهعنوان اصول مدیریتی در تمام مراحل کار و بهویژه در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد، چرا که تکریم معلم باید در اولویت باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه یکی از اصول مهم مدیریتی، مشورتپذیری است، اظهار کرد: امروزه در دنیا، استفاده از خرد جمعی بهعنوان یکی از ارکان مدیریت مطرح است. بنابراین انتظار میرود که همکاران محترم در تمامی مسائل و برنامهها، مشورت و نظرخواهی از دیگران را در دستور کار خود قرار دهند.
رضایی با اشاره به اینکه انتظار داریم این برنامهها بهطور عملیاتی در شهرستانها و مناطق مختلف اجرایی شوند، گفت: وضعیت آموزش و پرورش در استانها، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، نیاز به تحول و بهبود دارد. بنابراین، ما به یک کار جهادی و عزم راسخ نیاز داریم تا با تلاشهای مستمر و همکاری همهجانبه، وضعیت آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با ابراز امیدواری از اینکه با تغییر و تحولات جدید، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود بازخواهد گشت و شاهد رشد و پیشرفت در این عرصه خواهیم بود، افزود: وقتی به شاخصهای مختلف نگاه میکنم، متأسفانه مشاهده میشود که در بعضی از شاخصها، جایگاه فعلی ما در آموزش و پرورش کشور، شایسته و زیبنده نیست.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نباید در عرصههای جهانی همچون المپیادهای علمی یا مسابقات ورزشی نتایج ضعیفی به ثبت برساند و یا در سایر شاخصها موقعیت مناسبی نداشته باشد، تصریح کرد: باید برای بهبود جایگاه خود در این زمینهها تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت برنامهریزی در دستور کار روسای ادارات، گفت: یک جامعه زمانی موفق خواهد بود که برنامههای دقیق و کارآمدی داشته باشد.
رضایی با بیان اینکه روابط مدیریتی و پیشرفتها باید بر اساس برنامهریزی صحیح و هوشمندانه صورت گیرد، تصریح کرد: برنامهریزی دقیق، کلید موفقیت در هر سازمانی و بهویژه در نظام آموزشی است.
وی در این جلسه با اشاره بر برنامهی هفتم توسعه بر اهمیت برنامهریزی در راستای توازن در توزیع نیروی انسانی و نقل و انتقال فرهنگیان، کیفیتبخشی به مسائل آموزشی و پرورشی، شایستهسالاری و ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عدالت آموزشی و توسعه عدالت آموزشی، جمعآوری مدارس سنگی، چهارشنبههای نظارتی مدیران مناطق، اجرای طرح نماد و توجه به مراقبتهای اجتماعی و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی برای والدین و مشاوران تأکید کرد.
در پایان این جلسه، هر یک از روسای شهرستانها و مناطق ۱۳گانه استان، گزارشی از عملکرد خود ارائه داده و نقطهنظرات و پیشنهادات خود را در خصوص پیشبرد مسائل آموزشی و پرورشی بیان کردند.
ارسال دیدگاه