استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

آموزش وپرورش مهمترین عامل توسعه کشور است

یاسوج ( پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در ساخت و سازندگی کشور گفت: اگر به آموزش و پرورش رسیدگی لازم نشود نمی‌توان انتظار پیشرفت داشته باشیم و روند توسعه در کشور به خوبی پیش نخواهد رفت.

کد مطلب: ۱۵۱۰۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش وپرورش مهمترین عامل توسعه کشور است

یدالله رحمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور سرپرست آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد، گفت: این شورا یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که اگر به درستی برنامه‌ریزی شود می‌تواند در بحث آموزش که اصلی‌ترین نیاز هر کشوری است کارآمدی لازم را داشته باشد.

وی بر برگزاری مستمر جلسات، ارائه راهکارهای مشخص و پیگیری مصوبات تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در ساخت و سازندگی کشور، گفت: اگر به آموزش و پرورش رسیدگی لازم نشود نمی‌‌توان انتظار پیشرفت داشته باشیم و روند توسعه در کشور به خوبی پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشوری پیشرفت خواهد کرد که بتواند نیروی انسانی توانمند و متخصص داشته باشد و از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده کند، خاطرنشان کرد: عنصر افزوده در توسعه هر کشوری نیروی انسانی توانمند است و کشوری که نیروی انسانی توانمند داشته باشد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فاصله خود را از کشورهای توسعه یافته کم کند.

وی، تصریح کرد: باید بچه‌های خود را از سنین پایین‌ متناسب با ارزش‌های دینی خودمان، متخصص، توانمند و آشنا با علوم روز دنیا تربیت کنیم.

رحمانی با تقدیر و تشکر از افزایش یک نمره‌ای معدل و افزایش قبولی رشته‌های شاخص در استان، افزود: باید تلاش کنیم سطح نمره را در کل کشور بالا ببریم.

وی با تاکید بر تلاش برای تامین اعتبار فضاهای آموزشی، گفت: امسال در بودجه سران کشور ردیفی تحت عنوان تجهیز و بازسازی مدارس فرسوده قرار گرفته است که پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در کنار تلاش‌هایی که برای تامین امکانات و تجهیزات می‌شود، باید راهکارهای مدیریتی را در بحث کیفیت‌بخشی در نظر بگیریم، افزود: جذب و استخدام نیروی انسانی کیفی به حل مشکلات کمک بسیاری می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ساخت ۲۵ مدرسه بزرگ در استان خبر داد و گفت: ۱۴ مدرسه در سطح مرکز استان احداث می‌شود که با توجه به مهاجر‌پذیر بودن یاسوج نواقصات رفع شود.

محمد جمالی، سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ دریافتی عوارض شهرداری ۵۵۰ میلیون تومان به حساب آموزش و پرورش بوده است، گفت: مطابق تصویب هیئت وزیران باید ۳ درصد از کل درآمدهای شهرداری استان به حساب آموزش و پرورش واریز شود که تاکنون محقق نشده است.

 جمالی ضمن تقدیر از شهرداری یاسوج گفت: برخی از شهرداری‌ها از جمله شهرداری گچساران پرداختی در این زمینه نداشتند که استاندار خطاب به معاون عمرانی گفت ۱۵ آبان ماه مهلتی برای پرداخت سهم شهرداری‌ها گچساران مشخص شود. 

وی با اشاره به وضعیت معدل دانش‌آموزان افزود: سال گذشته شاهد افزایش یک نمره‌ای معدل که منجر به موفقیت بالای قبولی در رشته پزشکی بودیم، اما برای تثبیت نمره فعلی و افزایش آن در سال‌های بعد نیازمند اعتبارات هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به بحث اقامه نماز دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: نماز یک وظیفه شرعی و قانونی در راستای سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد نمازخانه‌ها مناسب است اما هم اکنون ۸۵۴ آموزشگاه فاقد نمازخانه داریم که نیازمند مساعدت است، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط مانند ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در ترویج و تعمیق نماز در مدارس همراهی لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار