در جلسه شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهرستان باشت تاکید شد:

اطلاع‌رسانی هنرمندانه از فعالیت کمیته‌های پروژه مهر جهت بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۳

یاسوج (پانا) - رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد بر اطلاع‌رسانی هنرمندانه از فعالیت کمیته‌های مختلف پروژه مهر جهت بازگشایی باشکوه مدارس در مهر ۱۴۰۳ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اطلاع‌رسانی هنرمندانه از فعالیت کمیته‌های پروژه مهر جهت بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۳

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد سید ولی موسوی در چهارمین نشست شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهرستان باشت ضمن تسلیت ایام محرم و فرار رسیدن شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) گفت: آموزش وپرورش با دریایی از ظرفیت و جامعه گسترده مخاطبان از حساس‌ترین و مهمترین دستگاههای فرهنگی و آموزشی کشور است که نقش تاثیر‌‌گذاری در ساختن سیمای آینده کشور دارد.

وی با اشاره به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم و نقش روابط عمومی‌ها در این زمینه اظهار کرد: روایتگری فعالیتهای معلمان ودانش‌آموزان خلاق در کف مدرسه، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در تعامل با رسانه‌ها از مهمترین رویکردهای روابط عمومی‌ها در آموزش وپرورش است.

موسوی، تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در سطح اداره کل و شهرستانها ومناطق را برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم گامی موثر در جهت انسجام و اطلاع‌رسانی هوشمندانه و به موقع برای جامعه مخاطبان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به جامعه هدف 172 هزار نفر دانش‌آموزی و 15 هزار معلم و با احتساب اولیا، قریب به 70 درصد جامعه مستقیم و یا غیر مستقیم با آموزش وپرورش در ارتباط هستند که در روابط‌عمومی تلاش کردیم صدای معلمان، دانش‌آموزان و اولیای گرامی باشیم و نظرات و پیشنهادات آنان را انعکاس دهیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد کارشناس روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان باشت و تشکر از مدیریت آموزش وپرورش این شهرستان و سایر اعضای شورای اطلاع‌رسانی که اهتمام ویژه‌ای به جایگاه و نقش روابط عمومی دارند تاکید کرد: همه فعالیتهای اطلاع رسانی در سطح اداره و انعکاس آنها در راستای انسجام بخشی از طریق روابط‌عمومی انجام گیرد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش شعار مهم روابط‌عمومی آموزش وپرورش را تحول گرایی، کارآمدی و پاسخگو بودن به موقع وثمربخش به جامعه هدف دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در روابط‌عمومی صدای معلمان، دانش‌آموزان و اولیا باشیم و از جهتی انعکاس دهنده خدمات نظام در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

موسوی خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع، به هنگام ،آگاهانه وهوشمندانه و سرعت در اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات ما در برنامه‌ریزی‌های روابط‌عمومی آموزش و پرورش بوده که تلاش شده برنامه‌ها و عملکردها در مناسبتهای مختلف کاری با سرعت و دقت منتشر شود.

 وی با اشاره به تعامل سازنده روابط‌عمومی با صدا وسیما، رسانه‌های محلی و خبرگزاریها برای اطلاع رسانی حوزه آموزش وپرورش، اظهار کرد: خوشبختانه فصل جدیدی از تعامل و همکاری با رسانه‌ها آغاز شده و رسانه‌ها را برای آموزش و پرورش یک فرصت می‌دانیم که از ظرفیت آنان برای تعالی آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.

موسوی، مهمتریت اولویت کاری آموزش وپرورش را پروژه مهر در کنار توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان دانست و گفت: باید به بهترین شکل ممکن، کمیته‌های پروژه مهر فعالیت خویش را انجام دهند و ساماندهی و شاداب‌سازی مدارس انجام گیرد تا انشاء‌الله در مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و به مطالبه امروز مردم از آموزش وپرورش که داشتن یک آموزش و تربیت با کیفیت است جامعه عمل بپوشانیم.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان باشت نیز در این جلسه با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و اطلاعات نقش مهم و تاثیر‌گذاری دارد که با توجه به اهمیت آموزش وپرورش رسالت روابط‌عمومی بسیار سنگین و خطیر است.

سید حمید حیدری با ابراز خرسندی از تشکیل چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی این شهرستان گفت: کارشناس روابط‌عمومی شهرستان باشت که دو پست حساس و مهم دیگر را نیز مدیریت می‌کند با تعامل و هماهنگی خوبی که دارد در بعد اطلاع‌رسانی بسیار موفق عمل کرده است که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه 118 مدرسه با 161 کلاس درس در شهرستان باشت وجود دارد اظهار کرد: قریب به 5 هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی در این شهرستان مشغول تحصیل هستند که قریب به 500 معلم کار آموزش آنها را برعهده دارد.

  وی نقش روابط عمومی را در مقوله جهاد تبیین مهم دانست و خواستار انعکاس فعالیتهای ارزنده و ماندگار دولت شهید رئیسی در آموزش و پرورش در ابعاد مختلف شد.

کارشناس روابط‌عمومی آموزش وپرورش شهرستان باشت نیز در این جلسه به بیان گزارشی از فعالیتهای روابط‌عمومی پرداخت و خاطر نشان کرد: تلاش کرده‌ایم در مناسبتهای مختلف و با تعامل و همکاری با اعضای شورای اطلاع‌رسانی و استفاده از بستر فضای مجازی در کانالهای شاد، ایتا و بله و پورتال خبری شهرستان اخبار و اطلاعیه‌های آموزش وپرورش را به خوبی انعکاس دهیم.

آیت ظفری افزود: در بحث پروژه مهر که اولویت مهم امروز آموزش وپرورش است کمیته اطلاع‌رسانی را فعال نموده‌ایم که در این راستا از همه ظرفیتها برای اطلاع‌رسانی فعالیتهای کمیته‌های مختلف پروژه مهر و راهبردهای آموزش و پرورش تلاشی مضاعف خواهیم کرد.

در این جلسه که در فضایی صمیمی برگزار شد، اعضای شورای اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش شهرستان باشت، دیدگاهها و نظرات خویش را در رابطه با فعالیتهای حوزه اطلاع‌رسانی بیان کردند وخواستار توجه بیشتر برای پویایی و بالندگی آموزش وپرورش شدند.

در پایان این جلسه از کارشناس روابط‌عمومی و رابط بسیج دانش‌آموزی آموزش وپرورش شهرستان باشت با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار