مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه‌و‌بویراحمد:

مهم‌ترین شرط موفقیت تحصیلی، تنظیم خواب و بیداری اصولی است

یاسوج (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت مهم‌ترین شرط موفقیت تحصیلی، تنظیم خواب و بیداری اصولی است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین شرط موفقیت تحصیلی، تنظیم خواب و بیداری اصولی است

سلیمان شهبازی در گفت‌و‌گو با پانا با بیان اینکه مهم‌ترین شرط موفقیت تحصیلی تنظیم خواب و بیداری اصولی است، گفت: «بهترین زمان خواب شب باید قبل از ساعت ۱۱ شب باشد اما خواب در طول روز (خواب بیشتر از ۵۰ دقیقه) مطلقا ممنوع است. اگر در شب، خواب خوبی داشته باشیم قطعا روز پرانرژی‌تری خواهیم داشت و سطح اضطراب و استرس هم بهینه خواهد شد.»

شهبازی با اشاره به تغییر در برنامه زمانی امتحانات خرداد، خاطرنشان کرد: «اولین اصل مهم این است که دانش‌آموزان بدانند این اتفاق مهم برای همه دانش‌آموزان سراسر کشور بوده و با مدیریت اصولی، استمرار در مطالعه، برنامه‌ریزی و هوشیاری از این فرصت استفاده لازم را ببرند.»

وی افزود: «خانواده‌ها نقش مهمی در هدایت تحصیلی بهتر دانش‌آموزان دارند. پس باید با همراهی بیشتر مانند کم کردن میهمانی‌ها، تفریحات خانوادگی سالم و همسو بودن با اهداف، مقاصد و برنامه‌ریزی‌های دانش‌آموز و پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و تنش‌آفرین، سطح ایمنی روانی بالاتری را برای دانش‌آموزان فراهم آورند.»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد با بیان اینکه آزمون سراسری از حالت نقطه‌ای خارج و به صورت یک فرآیند سه‌ساله است، افزود: «امتحانات نهایی دانش‌آموزان در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، بخشی از کنکور است. پس دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان باید برای این بخش از کنکور برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.»

شهبازی تصریح کرد: «رقابت اصلی در معدل است و نه در خود آزمون کنکور؛ پس اگر دانش‌آموزان تمام تلاش خود را در جهت علاقه و اهداف و با در نظر گرفتن تمامی جوانب به کار بگیرند به نتیجه خواهند رسید.»

خبرنگار : دانش‌آموز: مریم انصاری راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار