سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد

یاسوج (پانا) - با حضور محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان محلی و جامعه بزرگ فرهنگیان، محمد جمالی آرند به عنوان سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد.

لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد

معان آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در آئین تکریم و معارفه سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت می‌گذرد.

محمدمهدی کاظمی با تشریح مهمترین اقدامات دولت مردمی ایران قوی در حوزه تعلیم و تربیت افزود: اجرای سند تحول بنیادین بعد از گذشت ۱۰ سال از تصویب این طرح، اجرای طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۲ سال ماندن بر روی زمین با وجود تنگناها و مشکلات اقتصادی پیش روی کشور، ایجاد و ارتقای فضاهای آموزشی و ورزشی در نقاط مختلف کشور و جذب نیروی انسانی متعهد، متخصص و در تراز انقلاب اسلامی از جمله این دستاوردها است.

وی، از جذب حدود ۷۲ هزار معلم اعم از آموزگار ابتدایی، دبیر، هنرآموز، معلم تربیت‌بدنی، آموزگار استثنایی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد از طریق دانشگاه فرهنگیان هم نیروهای زیادی جذب می شود.

کاظمی تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند با تکیه بر اصل مهارت آموزی را از سیاست های کاری آموزش و پرورش به منظور اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در سراسر کشور دانست و افزود: بیش از ۲۱۳ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزان هنرستانی کشور اضافه شد.

وی همچنین توسعه و تقویت علوم‌پایه در کشور اجرای سند تحول بنیادین به طور کامل را از دیگر برنامه های اصلی و کاری وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: مهم‌ترین عامل برای اجرای سند تحول بنیادین معلم قوی و توانمند است و این تحول باید از بطن و متن مدرسه شروع شود.

معارفه مدیر کل

آموزش و پرورش محور اصلی تحول و پیشرفت در کشور است

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم رسالت آموزش و پرورش را سنگین و خطیر برشمرد و خواستار همراهی و مشارکت همه جانبه مسئولان استان و شهرستان ها و در راس آنها استاندار با مجموعه آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف متعالی آن شد.

حسنعلی عزت‌خواه، با تشریح مهمترین اقدامات و فعالیت های ۲۵ ماه دوران تصدی گری خود بر منصب آموزش و پرورش استان پرداخت و  افزود:کسب رتبه اول کنکور تجربی در کنکور سال ۱۴۰۱،چندین رتبه و مقام کشوری در حوزه های مختلف آموزشی،پرورشی و فرهنگی و ورزشی توسط معلمان و دانش آموزان توانمند استان،و همچنین ارتقا فضاهای ورزشی مدارس از ۳۴ هزار به ۱۱۴ هزار متر مربع از جمله آنها است.

وی ،آموزش و پرورش را محور اصلی تحول و پیشرفت در کشور و عامل اصلی انتقال دهنده ارزشها و مفاهیم دینی و اسلامی به جامعه هدف خود دانست و تصریح کرد :تحقق این مهم مستلزم همکاری،همراهی و تلاش و همدلی مسئولان استانی با مجموعه آموزش و پرورش استان است.

شایسته سالاری و  استفاده از ظرفیت و توانمندی بالای نخبگان مهم ترین سیاست آموزش و پرورش است 

سرپرست جدید آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد،هم با بیان اینکه آموزش و پرورش استان نیازمند تغییر و جراحی اساسی در تمامی بخش ها است گفت:لازمه این تحول و تغییر ،مشارکت و تلاش شبانه روزی و جهادی همکاران ستادی،مسئولان استان و در راس استاندار،جامعه بزرگ فرهنگیان ،دانش آموزان و اولیاء است.

محمد جمالی آرند،رویکرد و سیاست کاری خود را در آموزش و پرورش شایسته سالاری، استفاده از ظرفیت و توانمندی بالای نخبگان اعلام کرد و افزود:برای توسعه و تعالی نظام آموزشی استان از همه این ظرفیت ها استفاده خواهم کرد.

در حاشیه این مراسم از کتاب روایت خدمت شامل دستاوردهای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت مردمی ایران قوی رونمایی شد.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات آقای حسنعلی عزت‌خواه مدیرکل پیشین تجلیل و طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش آقای محمد جمالی آرند به عنوان سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار