معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد:

ضرورت بهبود وضعیت منابع انسانی در وزارت جهاد کشاورزی

تهران (پانا) - معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت بهبود وضعیت منابع انسانی در وزارت جهاد کشاورزی، گفت فعالیت جهادی در حال کاهش است زیرا با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد و این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهبود وضعیت منابع انسانی در وزارت جهاد کشاورزی

شاهپور علایی مقدم، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بدنه دولت نقش وزارت جهاد کشاورزی تأمین معیشت جامعه بوده که از امنیت ملی بالاتر است.

وی افزود: در حال حاضر ۲.۵ میلیارد نفر در جهان از سوءتغذیه رنج می‌برند که حاکی از اهمیت امنیت غذایی دارد.

علایی مقدم با اشاره به اهمیت جوان سازی وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود ساختار وزارتخانه، اظهار کرد: میانگین سنی نیروی انسانی وزارتخانه ۴۹.۵ سال است. یکی از هدف‌های مدیریت منابع انسانی جهاد ایجاد عدالت است تا تأمین رضایت فعالان وزارتخانه از این محل انجام شود.

وی گفت: اصلاح ساختار اداری در وزارت جهاد کشاورزی از خیلی پیش انجام نشده و برای بهبود وضعیت منابع انسانی باید این بهسازی انجام شود.

علایی مقدم گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم وزارتخانه و هم نهاد است. در کنار فعالیت‌های کلان حوزه کشاورزی در بخش وزارتخانه، نهاد هستیم زیرا دفتر نمایندگی فقیه داریم که فعالیت فرهنگی و جهادی دارد و کمک‌های زیادی در مناطق محروم کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: همچنین بسیج جهاد کشاورزی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها بین وزاتخانه‌ها است. از سوی دیگر استخدام فرزندان شهدا هم نوعی فرهنگ سازی است که انجام گرفت.

وی ادامه داد: اداره کل ایثارگران از دیگر نهادهای فعال در وزارت جهاد کشاورزی در بخش جهادی است. آنها در مؤسسات زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارای سهم شدند. هیأت مدیره داشته و ثروت دارند. به عنوان مثال یکی از تشکل‌های ایثارگران وزارتخانه گزارش داده، مجموعه آنها در یک سال ۱.۲ همت برای افزایش سرمایه ایثارگران و خانواده شهدا در پروژه‌های عمرانی سود داشته است.

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جهادی در حال کاهش است زیرا با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد. این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد. بنابراین از دولت از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطالبه گری شود؛ این نه تنها به فعالیت کارمند ضربه می‌زند که خطا کند بلکه منجر به کاهش فعالیت‌ها و آسیب به فرهنگ جهادی می‌شود. ضروری است به لحاظ مالی تجدیدنظر شود.

وی عنوان کرد: میانگین حکم کارگزینی کارمندان وزارت جهاد کشاورزی ۱۴ میلیون تومان است که در بین ۱۹ وزارتخانه جایگاه ۱۵ را دارد و به این دلیل برای ارتقای وضعیت حقوق و معیشت آنها تلاش خواهیم کرد این در حالی است که مدیریت حوزه کشاورزی سخت و معمولا در روستاهای دور افتاده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که تامین امنیت غذایی مسأله درجه یک کشور است در دنیا هم از ۸.۵ میلیارد نفر ۲.۵ میلیارد نفر از سو تغذیه رنج می برند و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی هم در حوزه امنیت غذایی کار می‌کنند.

علایی مقدم گفت: با نامه ای که دیروز وزیر جهاد کشاورزی امضا کرد به دنبال اضافه کردن رقمی تحت عنوان فوق العاده امنیت غذایی در حکم کارکنان وزارت جهاد کشاورزی هستیم.وی افزود که به علاوه از سازمان برنامه و بودجه قول گرفتیم که به محض بازنشسته شدن همکاران بلافاصله حقوق سنوات آنها پرداخت شود.علایی مقدم گفت که از نظر من درصورتی که یک خانه تکانی در تعداد کارکنان وزارت جهاد کشاورزی که میانگین سنی ۴۹.۵ سال دارند انجام شود، میزان پرداختی کارکنان هم افزایش پیدا می کند.معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره تامین مسکن کارکنان هم گفت که مدل سهمیه ارزبری را پیشنهاد کرده این که که کارکنان نسبت به وسعت خود و متراژی بخرند و بعداً آن را افزایش دهند.

وی تأکید کرد که وزارت جهاد کشاورزی خودش تأمین کننده زمین برای طرح مسکن است و برای تأمین مسکن برای کارکنانش هم مشکلی ندارد.به گفته علایی مقدم وزارت جهاد کشاورزی در 150 میلیون هکتار از اراضی کل کشور دخالت دارد و این خوب نیست که کارکنان این وزارتخانه مشکلات مسکن داشته باشند.معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد که قرار است تسهیلات طولانی‌مدت هم به کارکنان برای تأمین مسکن داده شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار