امام جمعه کرمان:

پرچم تعلیم و تربیت در دست معلمان است

پانا (کرمان) - امام جمعه کرمان گفت: پرچم تعلیم و تربیت ددر ست معلمان است.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پرچم تعلیم و تربیت در دست معلمان است

آیین زنگ بازگشایی مدارس با عنوان «زنگ مهر و مقاومت» صبح امروز، اول مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی (معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش)، حسن علیدادی سلیمانی (نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان)، امیر غلامعلیان (فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش)، رحمان جلالی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار)، سردار بهروز (جانشین سپاه ثارالله استان) و رضا رضایی (مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان) در دبیرستان متوسطه دوره اول شاهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: امروز در شرایطی زنگ آغاز مدارس نواخته می‌شود که 2 وظیفه مهم و سرنوشت‌ساز بر عهده داریم.

وی گفت: ایستادگی در مقابل زورگویان عالم و آموختن مقاومت و مبارزه با ظلم، وظیفه ما است و دانش‌آموزان باید با آموختن علم و آگاهی که اولین وظیفه آن‌ها است برای جامعه انسانی و فردی خود موثر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه پرچم تعلیم و تربیت در دست معلمان است، افزود: تعلیم و تربیت، زمانی اثرگذاری خود را نشان می‌دهد که در دنیا، دشمنان و دوستان خود را به خوبی بشناسیم، برای توسعه علم و معرفت مردانه بایستیم و با موانع موجود در راه مبارزه کنیم.

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها بحث تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را از مدرسه تراز انقلاب اسلامی عنوان می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه دانش‌آموز امروز باید کنشگر و فعال باشد، افزود: دانش‌آموزان، کتاب دوران نوجوانی شهید سلیمانی تحت عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» را مطالعه کنند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امروز 750 هزار دانش‌آموز در بیش از 6 هزار مدرسه در سطح استان کرمان به مدرسه می‌روند.

وی با بیان اینکه امروز از کتاب «راز صبح» رونمایی می‌شود، ادامه داد: در این کتاب، بزرگی و عظمت شهید ایرانمنش (تنها مدیرکل آموزش و پرورش شهید استان کرمان) مکتوب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از همه همکارانم در سراسر استان کرمان تشکر می‌کنم و سعی ما بر این بوده که روز اول مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد، گفت: تلاش‌های زیادی برای بازگشایی مدارس و پروژه مهر در استان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجمع خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس استان کرمان نیز قدردانی می‌کنم که 69 مدرسه جدید در اول مهر از دانش‌آموزان استقبال کردند، افزود: از همراهی و همکاری اولیای دانش‌آموزان هم قدردانی می‌کنم که همراهی خوبی داشتند.

رضایی با بیان اینکه اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم باید روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: دانش‌آموزان در آینده‌ای نه چندان دور باید امور کشور را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان افزود: در حادثه تروریستی 13 دی سال 1402 در کرمان 27 شهید دانش‌آموز و 2 معلم شهید داشتیم که یادشان را گرامی می‌داریم.

در این مراسم، پیام علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار