مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
برنامههای سوادآموزی در قالب سند تحول بنیادین با محوریت یادگیری مادامالعمر است
کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه پیگیری و اجرایینمودن سند تحول در برنامههای سوادآموزی گفت: در سال جاری برنامهها و فعالیتهای حوزه معاونت سوادآموزی همسو با سند تحول بنیادین و با محوریت یادگیری مادامالعمر اجرا میشود.
مجید یزدانپناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان تشریح کرد: اجرای برنامههای سوادآموزی و یادگیری مادامالعمر برای خانوادههای آسیبپذیر با تاکید بر مناطق مرزی، محروم و کمتر توسعهیافته با بهرهگیری از ظرفیت سایر خانوادهها در دورههای سوادآموزی، تحکیم و انتقال، راهاندازی و توسعه مراکز یادگیری محلی برای آموزش افراد بیسواد و کمسواد و طراحی و استقرار نظام حمایت موثر از فعالیتهای پژوهشی و کاربست یافتهها و توسعه سواد و فرهنگ پژوهش از طریق افزایش توانمندیهای حرفهای بین آموزشدهندگان، کارکنان و مدیران مراکز یادگیری محلی در دستور کار حوزه معاونت سوادآموزی در سال ۹۸ است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت، هدف از اجرای سند تحول بنیادین در دورههای مختلف سوادآموزی، تقویت بنیاد خانواده و کمک به افزایش سطح تواناییها و مهارتها در ایفای نقش ترقی با اقتضائات جامعه اسلامی است که در این راستا راهکار مورد نظر در سند تحول، افزایش میزان مشارکت خانوادهها در فعالیت آموزشی اثربخش و خدمات مشاورهای به خانوادههای آسیبپذیر و آسیبزا در گروه هدف جامعه سوادآموزی میباشد.
یزدانپناه ادامه داد، فلسفه توسعه و راهاندازی مراکز یادگیری محلی حوزه معاونت سوادآموزی استان با هدف کمک به ایفای نفش تربیتی مناسب با فرهنگ جامعه است که راهکار سند تحول با تدوین اصول راهنما و پودمانهای آموزشی برای تعیین نقش مدرسه، رسانهها و خانواده در تامین پیشنیازهای ورود به مدرسه و ایجاد ساز و کارهای لازم جهت هماهنگی و همسویی آنها با هم و با اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خواهد بود.
سپس، هرمز نوروزیفرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در تکمیل سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از مؤثرترین اولویتها، طراحی و استقرار نظام حمایت از پژوهشهای مرتبط و افزایش توانمندیهای حرفهای آموزشدهندگان، کارکنان تخصصی و مدیران مراکز یادگیری محلی است که با هدف بازمهندسی سیاستها و بازتنظیم اصول حاکم بر سطح شایستگی معلمان و آموزشدهندگان با مقتضیات آموزش بزرگسالان در نظام تعلیم و تربیت میباشد که در این وادی راهکار سند تحول آن مربوط به توسعه زمینه پژوهشگری و توانمندیهای حرفهای به شکل فردی و گروهی میان معلمان، آموزشدهندگان و تبادل تجربیات در قالب برگزاری جشنواره الگوی تدریس برتر است که این مهم هم در سال جاری عملیاتی میگردد.
وی تشریح کرد: اهداف، راهبردها و سیاستهای معاونت سوادآموزی استان در قالب برنامههای عملیاتی که تلفیقی از سیاستهای سازمان نهضت سوادآموزی کشور و برنامههای بومی استان میباشد با الهام از سند تحول بنیادین به عنوان اساسیترین برنامهها و استناد به اسناد بالادستی مربوطه پیگیری و اجرایی خواهد شد.
ارسال دیدگاه