رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

آموزش و پرورش اولویت نخست در دولت وفاق ملی است

کرمانشاه(پانا)_عصر روز یک‌شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در تالار شهید بهشتی این استان برگزار شد معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد در دولت وفاق ملی اولویت نخست آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۵۵۳۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش اولویت نخست در دولت وفاق ملی است

عبدالرضا فولادوند در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده اظهار کرد: دولت وفاق ملی با تغییراتی که در خرداد ۱۴۰۳ رقم خورد، اولویت نخست خود را آموزش و پرورش قرار داده است و این نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که چنین توجه ویژه‌ای به این حوزه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت نقش دولت در توسعه آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهور، حضور خود در برنامه‌های مرتبط با ساخت مدارس را نه برای همایش و نمایش بلکه برای تأکید بر این موضوع می‌داند که از کارگر تا رئیس‌جمهور باید در مسیر ساخت مدرسه به عنوان بستر رشد نیروی انسانی، پای کار باشند.

وی افزود: به مدیران و مسئولان توصیه شده که کُت‌وشلوارهای رسمی خود را کنار بگذارند و به بازدیدهای میدانی از پروژه‌های آموزشی بپردازند. چراکه آموزش و پرورش و درمان، ۲ اولویت اصلی دولت وفاق ملی هستند؛ همان خواسته‌ای که فرهنگیان سال‌ها بر آن تأکید داشتند.

فولادوند با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، بارها بر اهمیت آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه کشور تأکید داشته‌اند. اکنون ریاست‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش نیز با نگاه مدیریتی دقیق در مسیر تحول این حوزه گام برداشته‌اند.

وی بیان کرد: آنچه که می‌تواند به این تحول کمک کند، اتحاد و انسجام ما فرهنگیان است. گذشته‌ها را باید کنار گذاشته و به آینده فکر کنیم. انسجام ملی، عامل جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان است و نباید اجازه دهیم رقابت‌های منطقه‌ای، سیاسی و جناحی بر آموزش و پرورش سایه بیندازد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اقدامات اخیر دولت در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در مهر ۱۴۰۲ در برخی نقاط کشور، کلاس‌های درسی تا آبان‌ماه بدون معلم بودند اما در مهر ۱۴۰۳ با تلاش دولت وفاق ملی، مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی شدند.

فولادوند ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دولت، پرداخت منظم حق‌التدریس معلمان همراه با حقوق ماهانه آن‌ها از مهر ۱۴۰۳ بوده است؛ امری که سالیان سال از آرزوهای دولت‌های پیشین بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: در گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در سیستم گزینش، رد صلاحیت شده بودند اما با تلاش‌های صورت‌گرفته، ۱۹ هزار نفر از این افراد به کار بازگشتند. این اقدام علاوه بر حل مشکلات اشتغال، مانع از نارضایتی و سرخوردگی جوانان شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی آموزش و پرورش دانست و بر لزوم توجه ویژه به این مساله تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به لزوم توجه به تهدیدات فکری و فرهنگی، گفت: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم افکار پلید و شیطانی در جامعه ما نفوذ کند.

فولادوند گفت: معتقدم که در آموزش و پرورش نباید خط‌کشی‌های سیاسی و جناحی وجود داشته باشد. استقلال آموزش و پرورش، امری حیاتی است و فرهنگیان کشور نیز بر این موضوع تأکید دارند و امیدواریم با همکاری همه‌جانبه بتوانیم گام‌های موثری در مسیر ارتقای عدالت آموزشی و توسعه مدارس دولتی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار