رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد؛

ساخت ۶۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در استان کرمانشاه

۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

کرمانشاه (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ساخت ۶۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در استان کرمانشاه گفت ساخت 8 هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه از این تعداد، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: ۱۴۸۲۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۶۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در استان کرمانشاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم افتتاح مدرسه اوتیسم خیّرساز مرحوم «احمد باباخانی» دولت‌آباد شهر کرمانشاه که همزمان با بهره‌برداری ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: هزار و هفتاد و دو مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در کشور تا مهر امسال سازماندهی می‌شوند.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی مدارس کشور را 5 متر و 28 سانتی‌مترمربع به ازای هر دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: توجه به آموزش و پرورش از اولویت‌های مهم شهید رئیسی در دولت سیزدهم بود که در طول هزار و ۱۷ روز خدمت این شهید بیش از 3 میلیون مترمربع فضای آموزشی در قالب ۳۲ هزار کلاس درس و بیش از 7 هزار مدرسه به آموزش و پرورش کشور افزوده شد.

خان‌محمدی، دولت شهید رئیسی را دولت مردمی به معنای واقعی توصیف کرد و مصداق آن را مشارکت گسترده خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد که در بیشتر پروژه‌های آموزشی، کمک‌حال آموزش و پرورش بوده و هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه به خدمات دولت شهید رئیسی در استان کرمانشاه از جمله اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش این استان اشاره کرد و گفت: در مدت سه سال، ۲۲۵ مدرسه فضای آموزشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده و همچنین پروژه‌های زیادی هم در دست اجرا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک ۳۴۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در ساخت مدارس استان کرمانشاه ابراز کرد: خدمات خیّر مدرسه‌ساز (احمد باباخانی) که تاکنون توانسته ۴۳ مدرسه در سطح کشور بسازد و همچنین از همه خیرینی که در امر مدرسه‌سازی به فرزندان این مرز و بوم خدمت می‌کنند، مورد تقدیر قرار دارند.

خان‌محمدی در خصوص ساخت مدرسه خیّرساز اوتیسم شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار و ۸۰۰ مترمربع با زیربنای هزار مترمربع ساخته شده که 4 میلیارد تومان از هزینه ساخت آن را خیّر، باباخانی اهدا و ۱۰ میلیارد آن را شهید رییسی در سفر به استان کرمانشاه متقبل شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار