رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان خبر داد:

اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به نخبگان

سنندج(پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان گفت: بر اساس مصوبه ۸۷۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سالانه ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به استعدادهای برتر اختصاص خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۴۹۹۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

سیدشهاب ارکیان در گفت‌وگو با پانا از برگزاری هشتمین جلسه کمیته استانی هیات‌امنای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: «هدف از برگزاری این جلسه، ارائه راهکارها و مصوباتی است که به افزایش کیفیت و توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان کمک کند. خوشبختانه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل نوسازی استان، مصوبات خوبی به تصویب رسید که امیدواریم در آینده تمام دانشجویان و معلمان از ثمرات آن بهره‌مند شوند.»

وی به مصوبه ۸۷۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: «بر اساس این مصوبه، سالانه ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به استعدادهای برتر اختصاص خواهد یافت. این افراد می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم، درخواست ورود به دانشگاه را ارائه دهند و در ادامه مدارک و مستندات آن‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.»

ارکیان خاطرنشان کرد: «امسال 3 هزار نفر از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق شناسایی استعدادهای برتر، جذب خواهند شد. اگرچه شیوه‌نامه این برنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اما هنوز شیوه‌نامه اجرایی آن در دانشگاه ابلاغ نشده که به محض ابلاغ و آغاز فرآیند، اجرا خواهد شد.»

حجم فایل ویدیویی : ۱۹.۸۰M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۱:۴۵ دانلود فایل
خبرنگار : سنا باتمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار