رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تشریح کرد:

جزئیات اجرای موفق طرح ماهر در مدارس ابتدایی کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اجرای موفق طرح ماهر در مدارس ابتدایی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای موفق طرح ماهر در مدارس ابتدایی کشور

سیدهاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر  با اشاره به این نکته که تاکنون بیش از ۶هزار کانون با عنوان ماهر در سامانه جمعیت هلال احمر ثبت‌نام کردند اظهار کرد: طرح ماهر که با حمایت و حضور رئیس جمعیت هلال احمر و وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه به مرحله اجرا رسید، گام‌های اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه طرح مذکور در بهمن‌ماه سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شد و گام اول طرح (افتتاح طرح در مدارس) در کل کشور برگزار و در گام دوم طرح و به منظور تربیت مربیان ماهر، برای مربیان و اولیای دانش آموزان دوره‌های آموزشی تحت عنوان تربیت مربی ماهر  برگزار شد. 

رئیس سازمان جوانان در ادامه افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به رویکرد مهارت‌محوری نظام تعلیم و تربیت کشور و همسویی آن با اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده سازمان جوانان، ماهر (مهارت‌آموز هلال احمر)، ویژه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی را به اجرا درآورد.

وی با بیان  اهداف اصلی این طرح، اذعان داشت: افزایش سطح آمادگی و تاب آوری دانش‌آموزان، والدین و همچنین کل آحاد جامعه در گرو  مهارت‌آموزی است. 

در ماهر سرفصل‌های آشنایی با هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، مدیریت استرس، آشنایی با تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن، نحوه پناه‌گیری و خروج ایمن، سر فصل‌هایی است که به دانش‌آموزان عضو آموزش داده می‌شود و از آنجایی‌که یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت‌آموزی است، طرح ماهر (مهارت‌آموز هلال احمر) در بین مدارس کل کشور در حال اجراست.

با ادامه و تکمیل این طرح تعداد کانون‌های دانش‌آموزی سازمان جوانان از ۸ هزار به مرز ۶۸ هزار کانون افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار