رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

آموزش 25 میلیون خانوار ایرانی برای آمادگی در زمان بحران

رئیس جمعیت هلال احمر پایدار نبودن منابع مالی هلال احمر و پرداخت نشدن به موقع آن را یکی از مشکلات پیش روی جمعیت هلال احمر دانست .

کد مطلب: ۶۳۴۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، امیرمحسن ضیائی در این رابطه گفت: با رئیس معاونت برنامه و بودجه ریاست جمهوری دیداری داشتم و طی این دیدار گزارشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو ارائه شد .

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌هایی که مطرح شد این بود که توانستیم ظرفیت هلیکوپتری جمعیت را در سال قبل 30 درصد افزایش دهیم و این آمار نسبت به پیش از دولت یازدهم 40 درصد افزایش داشته است.

تشکیل نیروهای واکنش سریع و 40 هزار ساعت نفر آموزش به 500 نیرو از جمله برنامه‌های دیگر ما بودواین نیروها از ابتدای سال 96 در استان‌های مختلف به صورت تیم‌های 24 ساعته به کار گرفته شدند و در تمام استان‌ها مستقر هستند تا در هر لحظه که نیاز به خدمت رسانی باشد حضور پیدا کنند .

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: نیروهای واکنش سریع هلال احمر بسیار زبده و کاملا مجهز هستند و به ناوگان هوایی هم دسترسی دارند تا در صورت بروز حادثه بتوانند به سرعت خودشان را به مناطق حادثه دیده برسانندودر همین دو سه ماه اخیر چند حادثه اتفاق افتاد که این نیروها آمادگی خود را نشان دادند و پس از حوادث، مورد تشویق مسئولان مناطق و استانداران قرار گرفتند .

ضیائی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های دیگری که گزارش آن به نوبخت ارائه شد مربوط به طرح خادم بود،این طرح به دنبال آموزش همگانی 25 میلیون خانوار ایرانی برای آمادگی در زمان بحران است،یکی از بحث‌های دیگر هم مربوط به تصویب برنامه‌های بلند مدت در جمعیت بودودر سال گذشته ما یک برنامه 10 ساله تصویب کردیم و این برنامه به دو قسمت پنج ساله تقسیم شد که برنامه پنج ساله اول آن همزمان با برنامه ششم توسعه از ابتدای سال اجرا شده است .

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اینها اقداماتی بود که به سمع و نظرمعاون رییس جمهور رسید و نوبخت از فعالیت‌های هلال احمر تشکر کردو همچنین قول مساعد داد تا به زودی منابع مالی جمعیت تامین شود و جمعیت بتواند با ادامه این پشتیبانی‌ها فعالیت‌هایش را انجام دهد.

ضیایی تاکید کرد:تامین منابع مالی جمعیت هلال احمربسیار اهمیت دارد ،زیرا در همین چند ماه گذشته 300 میلیارد تومان از انبارهای جمعیت توزیع شد و هزینه‌های دیگری هم در جمعیت وجود دارد که باید تأمین شود .

/خبرنگار: سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار