کارشناس آموزش مدارس عالی شهید مطهری:
با تصویب تاثیر معدل در کنکور، برنامهریزی دقیق اولویت دارد
شخصیسازی لازمه اصلی برنامهریزی موفق
شهرکرد (پانا) - کارشناس آموزش مدارس عالی شهید مطهری با حضور در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهرکرد تاکید کرد: با تصویب ورود امتحانات نهایی و تاثیر معدل بر کنکور، شخصی سازی برنامه، لازمه اصلی رسیدن به موفقیت دانشآموزان است.
محمدعلی عبدو کارشناس آموزش مدارس عالی شهید مطهری در گفتوگو با خبرنگار پانا ضمن اشاره به تاثیر معدل نهایی در کنکور، دشوار شدن شرایط و متراکم شدن حجم فعالیت دانشآموزان اظهار کرد: «با توجه به شرایط مذکور پیشرفت و موفقیت در امتحانات نهایی نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و جدی است، یکی از ویژگیهای اساسی برنامهریزی دقیق، شخصیسازی برنامه است.»
وی ادامه داد: «شخصیسازی برنامه به صورتی است که ما نمیتوانیم یک نسخه واحدی را برای تمامی افراد مورد استفاده قرار دهیم و لازم است برای هر فرد برنامه متناسب با خصوصیات وی طراحی و اجرا شود. یکی دیگر از اصول مهم یادگیری دانشآموزان، رصد و ثبت عملکرد و فعالیت است که با شخصیسازی برنامه، اموری که مانع مطالعه میشود و فرصت فعالیت آموزشی را از آنها میگیرد و یا اینکه چه مواردی امکان مطالعه ثمر بخش را به دانشآموز میدهد قابل دریافت خواهد بود.»
عبدو افزود:«لازمه کشف این فرصت رصد فعالیتها است، لذا وجود برنامه در زندگی ما جهت پیشبرد مسائل زندگی ضروری است که این امر موجب میشود ما متوجه گذر و از دست دادن زمان نشویم؛ رصد فعالیتهایی که مانع استفاده درست از زمان میشود ضروری است. در اولین مرحله باید بیاموزیم بر شرایط پیرامون خود مسلط باشیم و حفرههایی که زمان را از ما سرقت میکند را بیابیم و آنها را رفع کنیم.»
کارشناس آموزش مدارس عالی شهید مطهری در خصوص ویژگیهای یک دانشآموز موفق عنوان کرد: «معیار اصلی جهت معرفی ویژگی یک دانشآموز موفق شخصیت و روحیات دانشآموز است، به عنوان مثال اگر دانشآموزی از روحیه مسئولیتپذیری و دغدغهمندی بهرهمند باشد و آن را در خود تقویت کند میتواند با چالشها و موانع پیشرو کنار بیاید و با پشتکار آنها را از سر راه خود کنار بگذارد.»
وی در پایان در رابطه با تقویت ویژگیهایی همچون مسئولیتپذیری و دغدغهمندی در دانشآموزان خاطر نشان کرد: «تقویت روحیه مسئولیتپذیری و دغدغهمندی یکی از اهداف ویژه مدرسه و همت و هدف گذاری دانشآموز است که متاسفانه بزرگترین شکستهایی که اتفاق میافتد از شکستهایی است که دانشآموز آمادگی لازم جهت مقابله با چالشها را پیدا نکرده است.
ارسال دیدگاه