مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی برای پرواز خلاقیت نوجوانان است

شهرکرد (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، کانون را فرصتی برای پرواز خلاقیت نوجوانان و قشر آینده‌ساز جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی برای پرواز خلاقیت نوجوانان است

روح‌الله واحد در نشست خبری با توجه به اهمیت پرورش ذهنی کودکان و نوجوانان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امسال با 3 شعار  نوجوان‌محور، مرکزمحور و مخاطب‌محوری شروع به کار کرد تا بتواند شعار مخاطب و مرکزمحور را جزو اهداف خود و کارکرد کانون را به سمت نوجوان‌محور هدایت کند.

وی ادامه داد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان از سن ۵ تا ١٨ سال، مخاطب ویژه کانون هستند و با توجه به اهمیت این سن در پیشرفت جامعه، مسئولین  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند تا با عضو‌گیری باعث پرورش خلاقیت‌های ذهنی این قشر از جامعه شوند.

واحد از به‌کارگیری ٢٧ مرکز شامل ٢٢ مرکز ثابت، یک مرکز پستی و ۴ مرکز سیار روستایی در سطح استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امسال ١۶ هزار دانش‌آموز عضو کتابخانه‌های سراسر استان شده و این امر نشان می‌دهد که کتاب در زندگی دانش‌آموزان استان ما اهمیت زیادی دارد.

وی از ۲۲ هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: از ابتدای فرودین تا امروز ۴۶٨ کارگاه تابستانی با حضور ٨٣٢۰ نفر برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در خصوص تفاوت کانون با کتابخانه‌های سراسر استان اظهار کرد: سکوت در کتابخانه، حرف اول را می‌زند اما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند در کنار مطالعه علاوه بر پرورش خلاقیت‌های خود بدون هیچ محدودیتی هیجانات خود را در کنار خانواده و مربیان خود تخلیه کنند.

وی از هدف قرار دادن پنج منطقه منظریه، بازفت، میانکوه، بخش لاران و ناغان برای برپایی مرکز‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: حضور کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مناطق با توجه به افزایش جمعیت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در رشد صحیح ذهنیت نوجوانان داشته باشد تا در آینده‌ای بسیار نزدیک در مقابل سختی‌های خود با قدرت ایستادگی کنند.

دانش‌آموزخبرنگار: مرضیه امیرخانی

خبرنگار : دانش‌آموز: مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار