مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال‌وبختیاری:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگاهی برای کشف استعدادها است

شهرکرد (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، کارگاه‌های این کانون را محلی برای کشف استعدادهای برتر فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایگاهی برای کشف استعدادها است

روح‌الله واحد در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: رویکرد کانون همانند سال‌های گذشته بر پرورش استعدادها با روش‌های جدید است.

وی در مورد شرایط جذب دانش‌آموزان افزود: عضویت سال اول دانش‌آموزان در کارگاه‌ها با ۵۰ درصد تخفیف و در سال دوم، عضویت فعال کارگاه‌هایی همچون سفالگری، نقاشی، نجوم، نویسندگی، خلاق نمایش، خلاق کاردستی و... که در حدود ۴۰ کارگاه هست به‌صورت رایگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری درخصوص برگزاری کارگاه‌های رایگان افزود: کارگاه‌های رایگانی که برگزار می‌شوند توسط مربیانی مدیریت خواهند شد که استخدام رسمی کانون باشند. چرا که برخی رشته‌ها مانند رباتیک به‌صورت قراردادی با شرکت‌های مختلف هستند و نمی‌توان هزینه کارگاه‌ را از طرف شرکت، رایگان کرد.

واحد درخصوص کلاس‌های تابستانی در مناطق محروم گفت: بر اساس طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» خودروهای سیاری را فراهم کرده‌ایم که در مناطق لردگان، کوهرنگ، گندمان و شهرکرد فعالیت دارند تا بتوانیم از این طریق استعدادهای برتر استان را پرورش دهیم.

وی ادامه داد: به‌خاطر اینکه نوجوانان، هدف اصلی فعالیت‌های کانون هستند ۴ کارگاه ویژه را برای آن‌ها در تابستان تدارک دیده‌ایم که عبارت‌اند از آشنایی با هوش مصنوعی و انیمیشن‌سازی به سبک نوین، خبرنگاری، فن بیان و مجری‌گری و تندخوانی.

وی درخصوص آموزش خبرنگاری افزود: به علت اینکه کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان و خبرگزاری پانا زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند با خبرگزاری پانا استان چهارمحال و بختیاری این تفاهم‌نامه منعقد شده که خبرنگاری به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود و پس از آموزش‌های تکمیلی آن‌ها به عنوان یک خبرنگار حرفه‌ای فعالیت خود را ادامه دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای افزایش سرگرمی‌های کودکان برای کانون‌های سراسر استان، دستگاه‌های وسایل بازی خریداری شده و همچنین در برنامه‌‌های پیش رو برگزاری اردوهای درون‌استانی و برون‌استانی فرهنگی آموزشی نیز مد نظر است.

خبرنگار : دانش‌آموز: ایلیا خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار