محمدرضا اسماعیلی مدرس خبرگزاری پانا:

وظیفه خبرنگار، مطالعه و تحقیق برای انجام درست جهاد تبیین است

شهرکرد(پانا) - مدرس خبرگزاری پانا وظیفه اصلی خبرنگاران پانا را مطالعه،مطالبه‌گری،جست‌وجو و تحقیق برای ایفای صحیح جهاد تبیین دانست؛ موضوعی که امروزه رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه خبرنگار، مطالعه و تحقیق برای انجام درست جهاد تبیین است
محمد رضا اسماعیلی، مدرس خبرگزاری‌پانا بیان کرد:خبرنگاران بسیاری جان خود را در راه روشن کردن حقیقت و بیان آن فدا کرده‌اند که امروزه نمونه بارز این خبرنگاران را می‌توان در غزه جست و جو کرد که از جان خود گذشتند تا مظلومیت مردم فلسطین و وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی را به جهانیان به شکل درستی نشان دهند و بسیاری از آن ها نیز در این راه جان خود را از دست دادند و این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که لازمه خبرنگاری جستجو، تلاش مضاعف و تحقیق است که جز با یک کار جهادی انجام نمیگرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران با قلم،روشنگری و تبیین خود،با ظلم و ستم مبارزه می‌کنند و حقایق را آن گونه که شایسته است به مردم نشان می‌دهند.

اسماعیلی ضمن اشاره به ویژگی های یک خبرنگار اضافه کرد: پرسشگری از مقتضیات شغل خبرنگاری است و خبرنگاران دانش‌آموز، لازم است با مطالعه در زندگی و راه و روش شهیدان رسانه، چون شهید آوینی و شهید صارمی، الگویی مناسب برای فعالیت خود داشته باشند تا بدانند چه کسانی در این کسوت بوده‌اند و چه کارهایی انجام داده‌اند.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه دانش‌آموزان خبرنگار پانا، تصریح کرد: جهاد تبیین از صدر اسلام وجود داشته و وقایع عاشورا هم از طریق روایت‌گری امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)، نسل به نسل به ما منتقل شده و این مسئله اهمیت رسانه و خبرنگاری را نشان می‌دهد چرا که گاهی همین رسانه و روایت گری می‌تواند در سرنوشت یک جامعه و یک کشور دخیل باشد.

وی در پایان گفت: خبرگزاری پانا، یار و مددکار مجموعه آموزش و پرورش است و اتفاقات و موفقیت‌های این نهاد را منعکس می‌کند که کاری بسیار ارزنده است و حضور دانش‌آموزان در این عرصه، باعث آگاهی اجتماعی آن‌ها شده و دانش‌آموزانی خودباور، مستقل و آگاه را به جامعه معرفی می‌کند.

دانش‌آموزخبرنگار:مهرشاد باقری
 
 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار