‌‌المپیک دانش‌آموزی - بحرین ۲۰۲۴؛ ‌

‌طوفان دانش‌آموزان تکواندوکار ایرانی ‌با کسب 6 مدال طلا و 2 مدال برنز‌‌

تهران (پانا) - ‌امروز و در جریان رقابت‌های تکواندو ژیمنازیاد 2024 بحرین، تکواندوکاران نوجوان کشورمان مدال‌های رنگارنگی کسب کردند.

کد مطلب: ۱۵۱۳۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
‌طوفان دانش‌آموزان تکواندوکار ایرانی ‌با کسب 6 مدال طلا و 2 مدال برنز‌‌

‌امروز و در جریان رقابت‌های تکواندو ژیمنازیاد ۲۰۲۴ بحرین آرش ضامنی عضو تیم ملی تکواندو کشورمان توانست‌ مدال طلای این رقابت‌های را ازآن خود کند‌. در جریان این رقابت‌ها، در وزن ۵۹ کیلوگرم بخش پسران، آرش ضامنی توانست در اولین رقابت ‌مقابل حریف خود از هندوستان با نتیجه نهایی ۲ بر صفر طی دو راند و در هر راند با نتیجه ۱۲ بر صفر به پیروزی دست پیدا کند. ضامنی در دور دوم در‌ شیاپچانگ المپیک دانش‌آموزی بحرین بر حریف مراکشی نیز با نتیجه ۲ بر صفر (‌راند اول‌ ۱۲-۱ و راند دوم‌ ۱۲-۰) ‌غلبه کرد.  ‌وی در دو دیدار ‌بعدی خود نیز مقابل حریفانی از امارات و عربستان با نتایج ۲ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ‌این نماینده شایسته کشورمان ‌در دیدار نهایی هم حریف برزیلی خود را در دو راند ۱۰ بر یک و ۶ بر ۲ شکست داد و مدال طلا گرفت.

‌در بخش دختران، ‌روژان گودرزی در وزن ۵ و در دور اول مقابل حریف خود از برونئی با نتیجه (‌راند اول‌ ۱۴-۱ و راند دوم‌ ۱۲-۲) به پیروزی دست یافت. ‌وی با همین نتیجه و در دو راند (‌۰-۸ و ۱۵-۳) بر حریف برزیلیایی خود غلبه کرد و به فینال راه یافت. ‌روژان گودرزی در دیدار فینال برابر حریف خود از مراکش در دو راند (۱۲-۰ و ۵-۱) به پیروزی رسید و یک مدال طلای ارزشمند این رقابت‌های را ازآن خود کرد.

‌‌در ادامه رقابت‌های تکواندو در مسابقات ژیمنازیاد جهانی ۲۰۲۴ بحرین، امیررضا رحمانی‌زاده در وزن ۹ و دور اول مقتدرانه با نتیجه ۲ بر صفر ‌(راند اول‌ ۱۰-۴ و راند دوم‌ ۱۲-۲۴) حریف اماراتی خود را مغلوب کرد. وی در نیمه‌نهایی مقابل حریفی از کشور برزیل قرار گرفت و در حالیکه ۳-۱ جلو بود، با مصدومیت حریف، بازی به سود ایران به اتمام رسید. رحمانی‌زاده در ‌فینال نیز در یک نمایش فنی و نفس‌گیر با نتیجه ۲ بر ۱ (‌راند اول: ۷-۳ به نفع آذربایجان، راند دوم‌ ۷-۳ و راند سوم‌ ۴-۶ به نفع ایران) حریف آذربایجانی را از پیش رو برداشت تا یک مدال طلای دیگر به تعداد مدال‌های کاروان دانش‌آموزی کشورمان در این رقابت‌ها اضافه شود.

‌در بخش دختران شیدا محمدی در وزن ۹ در دور اول حریفی از کشور برزیل را با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول‌ ۱۲-۰ و راند دوم‌ ۵-۱) ‌مغلوب کرد تا در نیمه‌نهایی با نماینده چین تایپه روبه‌رو شود. ‌محمدی در این پیکار در حالیکه راند اول را با نتیجه ۱۲-۴ به نفع خود به پایان رساند اما در راند دوم بازی را با نتیجه ‌۶-۵ به حریف خود واگذار کرد تا کار به راند سوم بکشد. نماینده خوب کشورمان اما در راند سوم نیز علی‌رغم تلاش فراوان با نتیجه ۱۰-۲ شکست خورد و به کسب مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد.

‌امیررضا‌ روئین در وزن ۷ و دور اول با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول‌ ۱۱-۱ و راند دوم‌ ۱۲-۰) حریف مکزیکی خود را مغلوب کرد. روئین در نیمه نهایی مقابل حریف از مراکش با نتیجه ۲ بر صفر (‌راند اول ۹-۰ و راند دوم ۵-۳) ‌او را از پیش رو برداشت تا در فینال با حریف برزیلی خود برای کسب مدال طلا بجنگد.  ‌این نماینده شایسته کشورمان عصر امروز و در جدال پایانی این حریف برزیلی را هم با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول‌ ۳-۲ و راند دوم‌ ۸-۲) مغلوب کرد تا به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

ابوالفضل طلوعی امروز در اولین پیکار خود حریف بنگلادشی را با نتیجه ۲-۰ از پیش رو برداشت. طلوعی در دور دوم مقابل نماینده عربستان به روی شیاپچانگ رفت و توانست ۲ بر ۲ حریف خود را شکست دهد و به نیمه‌نهایی راه پیدا کند.‌ حریف الجزایری طلوعی نیز در نیمه‌نهایی نتوانست کاری از پیش ببرد و با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب این نماینده خوب کشورمان شد. ‌‌‌طلوعی عصر امروز در ‌فینال نیز توانست در راند اول‌ ۶-۳ و در راند دوم‌ ۱۶-۳ حریف مراکشی خود را شکست دهد و به مدال طلا دست پیدا کند.

‌در بخش دختران ‌پرنیان مرادی در وزن اول مقابل نماینده‌ای از کشور مراکش قرار گرفت و توانست در دو راند و با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول: ۴-۱ و راند دوم: ۳-۱) حریف خود را شکست دهد. مرادی در دور بعدی مقابل نماینده ترکیه به میدان رفت اما متاسفانه با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد و در نهایت به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

‌‌آیدا نژندنیا دیگر نماینده خوب کشورمان در بخش دختران در ‌وزن ۳ و دور اول مقابل حریف مکزیکی خود توانست با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول‌ ۱۲-۰ و راند دوم‌ ۷-۲) با قدرت این دیدار را به نفع خود به اتمام رساند. ‌ این نماینده شایسته کشورمان در فینال نیز با حریفی از مراکش روبه‌رو شد و باز هم توانست ‌با نتیجه ۲ بر صفر (راند اول‌ ۳-۲ و راند دوم‌ ۷-۲) این حریف را هم مغلوب کند و صاحب گردن‌آویز طلا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار