در گفت‌وگو با پانا:

جدال سرخابی‌های زخمی در خارج از خانه؛ یاغی آبی‌پوش مقابل ارتش سرخ

قلیچ: خانه بدوشی سرخابی‌ها چالش فوتبال ایران است

تهران (پانا) - دربی 104 در شرایطی برگزار می‌شود که تعدادی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس محروم و مصدوم هستند، شهرآورد پایتخت به دلیل آماده نبودن زمین‌و امکانات استادیوم‌های پایتخت در شهر اراک برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جدال سرخابی‌های زخمی در خارج از خانه؛ یاغی آبی‌پوش مقابل ارتش سرخ

صدو چهارمین شهرآورد پایتخت در هفته پنجم لیگ بیست‌وچهارم امشب ساعت 19 در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک برگزار می‌شود. استقلال و پرسپولیس با تعدادی بازیکن محروم و مصدوم گام به این میدان خواهند گذاشت.

جواد نکونام که در معرض ترکش انتقادات قرار دارد در این مسابقه به دنبال کسب پیروزی و گذر از لبه تیغ اخراج قرار دارد. در آن سوی میدان گاریدو می‌خواهد توانمندی خود را در دربی 104 به اثبات برساند و میخ ماندگاری خود را برای نشستن بروی نیمکت هدایت شیاطین سرخ فوتبال ایران محکم بچسباند.

رامین رضائیان یکی از بازیکنان استقلال است که در دربی 104 زیر ذره‌بین هواداران و پیشکسوتان استقلال قرار دارد، یاغی آبی‌ها می‌خواهد در مقابل یاران گاریدو خودی نشان دهد.

170807393

اندونگ در کنار کاکوتا که خریدهای خوب استقلال به شمار می‌روند هم در پنج هفته گذشته بازیکنان تأثیرگذاری برای استقلالی‌ها بودند و جواد نکونام برای شکست پرسپولیس روی بازیکنان خارجی خود حساب باز کرده است.

الکسیس گندوز در پنج هفته آغازین لیگ بیست‌وچهارم و در اولین بازی در لیگ نخبگان آسیا، نشان داد که سنگربانی قابل اعتماد برای سرخ‌پوشان پایتخت است و باعث شده است ماجراهای بیرانوند یاغی تراکتوری‌ها را به باد فراموشی در اذهان هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس سپرده است. گندوز در دیدار امشب کار سختی مقابل آبی‌های تشنه پیروزی دارد.

نتایج دربی‌هایی که در مهر برگزار شده ۴ برد برای استقلال، ۲ برد برای پرسپولیس و ۷ تساوی بوده است و پرگل‌ترین بازی‌های این دو تیم در تاریخ ۶ مهر ۱۳۴۹ و جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ رقم خورده است که این بازی‌ها به ترتیب با نتیجه ۳ بر ۲ و ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

اوستون اورونوف، یکی از ستاره‌های تأثیرگذار پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم تا توقف در ایستگاه قهرمانی بوده است. اورونوف در لیگ بیست‌وچهارم و لیگ نخبگان آسیا از مهره‌های مهم گاریدو برای بر هم زدن معادله هر مربی و تیمی است. غیبت اورونوف یک چالش بزرگ در اردوگاه سرخ‌هاست.

Capture

لوکاس ژوائو مهاجم جدید سرخ ها که عملکرد خوبی در ۲ بازی اخیر داشته، یکی از بازیکنانی است که گاریدو بروی این بازیکن برای شکست استقلال حساب ویژه باز کرده است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس؛

الکسیس گندوز، عملود، کنعانی، گولسیانی، محمدی، ریگی، رفیعی، امیری، فرشاد احمدزاده، عالیشاه و علی علیپور.

ترکیب احتمالی استقلال؛

سید حسین حسینی، مرادمند، سیلوا، زکی‌پور، جلالی، رضاییان، اندونگ، نیک نفس، رضاوند، اسلامی، ماشاریپوف و رمضانی.

اورونوف و پورعلی‌گنجی غایبان پرسپولیس در این دیدار هستند و مهرداد محمدی و روزبه چشمی نیز در ترکیب استقلال غایب خواهند بود.

وحید قلیج پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با پانا در آستانه دربی 104، گفت: «نخست ابراز تأسف می‌کنم از اینکه پروسه بازسازی ورزشگاه آزادی به طول انجامیده است و دربی مهم پایتخت باید خارج از تهران برگزار شود.»

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: «برگزاری دربی 104 در اراک به نفع استقلال و پرسپولیس نیست، زیرا خیل عظیمی از هواداران سرخابی‌ها در این شرایط از تماشای این بازی و حضور در ورزشگاه محروم هستند.»

قلیچ تأکید کرد: «خانه‌به دوشی به اصطلاح برای استقلال و پرسپولیس نه تنها در لیگ بیست‌وچهارم، بله لیگ نخبگان آسیا قشنگ نیست و یک چالش برای فوتبال ایران است.»

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: «پرسپولیس در این دیدار الکسیس گندوز را در دروازه دارد، سنگربانی که در پنج هفته نخست لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا خود را ثابت کرده است و نشان داد که یک دروازه‌بان شش دانگ است.»

قلیچ ادامه داد: «امیدوارم در مقابل تیم فوتبال استقلال هم عملکرد درخشانش را که تاکنون استمرار داشته ادامه دهد زیرا  «گندوز» نشان داده است بی شک یکی از خریدهای خوب باشگاه پرسپولیس است.»

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه پیش‌بینی در فوتبال امروز که آبستن اتفاقات بزرگ است، درست نیست، تصریح کرد : «آرزوی قلبی من پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار