انتقاد رییس فدراسیون تنیس از شرکت توسعه و تجهیز

تهران (پانا) - رییس فدراسیون تنیس گفت شرکت توسعه و تجهیز، زمین‌های تنیس مجموعه انقلاب را اجاره می‌دهد تا بتواند هزینه پرسنلش را بدهد

کد مطلب: ۱۵۰۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد رییس فدراسیون تنیس از شرکت توسعه و تجهیز

داوود عزیزی، رییس فدراسیون تنیس، در حاشیه برگزاری هفته اول رقابت‌های فیوچرز درباره برگزاری این مسابقات و عملکرد بازیکنان ایران گفت: سطح مسابقات فیوچرز همیشه بالاست. سطح  بازیکنان ما نسبت به گذشته بالا رفته اما هنوز با دنیا فاصله داریم. به این دلیل است که تعداد مسابقات فیوچرز در ایران کم برگزار می‌شود. با چهار تا شش هفته برگزاری مسابقه فیوچرز نباید انتظار داشته باشید بازیکنان ایران به سطح بالای جهان برسند. ما در تلاشیم برگزاری مسابقات حتی در سطح جوانان را در ایران افزایش دهیم و خبرهای خوبی هم در هفته آینده پیرامون این مسئله ارائه خواهیم کرد.

عزیزی درباره انتقاد برخی بازیکنان نسبت به پایین‌آمدن کیفیت زمین‌های تنیس مجموعه انقلاب گفت: این سوال را باید از شرکت توسعه و تجهیز که زمین‌ها در اختیارشان است بپرسید. این زمین‌ها سرمایه ملی در مجموعه انقلاب هستند اما هیچ کجای دنیا این سرمایه را در اختیار بخش خصوصی نمی‌گذارند که فقط از آن پول دربیاورند.

او درباره بدون استفاده بودن زمین‌های VAP تنیس در مجموعه انقلاب گفت: این انتقاد را خود من هم به شرکت توسعه و تجهیز دارم. وزارت ورزش و جوانان باید ورود کند و این شش زمین تنیس باید در اختیار فدراسیون باشد. در این چند روز که مسابقه برگزار می‌شود این زمین‌ها زنده شده‌اند چون در اختیار فدراسیون قرار گرفتند. از وزیر درخواست دارم این زمین‌ها را در اختیار فدراسیون قرار دهد.

او در پاسخ به این پرسش که به وزارت ورزش درخواستی برای اینکه زمین‌های انقلاب در اختیار فدراسیون باشد ارسال کرده‌اند، تصریح کرد: مکررا این کار را انجام داده‌ایم. شرکت توسعه و تجهیز مجبور است آنها را به بخش خصوصی اجاره دهد تا بتواند هزینه‌های پرسنلش را پوشش دهد. تجهیز این زمین‌ها توسط فدراسیون و شهرداری انجام شد و اگر ما این کار را انجام نمی‌دادیم آبروی ایران می‌رفت.

رییس فدراسیون تنیس درباره افزایش تعداد مسابقات بین‌المللی بیشتری در ایران بیان کرد: تمام تلاش این است با کمک حامیان مالی تورهای جهانی بیشتری را برگزار کنم. برگزاری مسابقات صرفا با اعتبارات خود فدراسیون نشدنی است. اگر فدراسیون کشتی اتفاقات خوبی رقم می‌زند به اعتبارات خوبی است که آورده است. اگر همه چیز را از فدراسیون‌ها بگیریم و در اختیار دولت یا بخش خصوصی قرار دهیم و سپس انتظار ساختن قهرمان را داشته باشیم، عجیب است.

عزیزی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین دغدغه فدراسیون نداشتن اسپانسر است، گفت: نبود اسپانسر و سخت‌افزار با هم است. ما زمین هاردکورت نداریم و این خودش فاجعه است. از تعداد زمین‌هایی که در اختیار شرکت توسعه تجهیز است به‌سختی توانستیم مجموعه استقلال را بگیریم که امکان برگزاری تورهای جهانی را هم در آن نداریم. ۵۰ سال قبل قرار بوده در این زمین‌ها گرنداسلم برگزار شود اما الان پاتوق چند نفر شده است و شرکت توسعه و تجهیز از آن درآمدزایی می‌کند. این الگو را فقط در ایران می‌توان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار