کشتی جوانان قهرمانی جهان - اسپانیا؛ ۳ طلا در انتظار فرنگی‌کاران ایران

تهران (پانا) - مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در حالی برگزار شد که سه نماینده کشورمان برای نشان طلا به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

کد مطلب: ۱۴۹۸۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کشتی جوانان قهرمانی جهان - اسپانیا؛ ۳ طلا در انتظار فرنگی‌کاران ایران

‌مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان امروز در شهر پونته‌ودرا در کشور اسپانیا برگزار شد.

در پایان مسابقات مقدماتی، علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و ابوالفضل فتحی تزنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به فینال راه یافتند. عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم به گروه بازنده ها راه یافت و محمدهادی صیدی در وزن ۸۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی احمدی وفا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر هیو اینگ شی از چین را پشت سر گذاشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ رحیم حسن اف از جمهوری آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۳ از سد علی بک امیراف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با ایسایا کورتز از آمریکا پیکار می‌کند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم عرفان جرکنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب ارزو زاکریف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. جرکنی در این گروه ابتدا باید مقابل پاول دنیسنکو از مولداوی قرار بگیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد باید مقابل محمد شوکورزاده از جمهوری آذربایجان به میدان برود و در صورت پیروزی مقابل این حریف، راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل آنری خوزروانیدزه از گرجستان کشتی بگیرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا عبدولی در دور اول با نتیجه ۱۶ بر ۵ جی شین یو از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتجه ۷ بر ۳ آیدین ریکس از آمریکا را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد کارل هوگو باف از سوئد گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عبدولی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ تورنیکه میکلادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف ماگومد یاربیلوف از روسیه می‌رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی صیدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب پاتریک گوردان از رومانی شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ابوالفضل فتحی تزنگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ساماگان اورمونوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۵ مقابل مازایم مردانوف از جمهوری آذربایجان به پیروزی رسید و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. فتحی تزنگی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد آرامایس هاروتونیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل لازلو داراباس از مجارستان قرار می‌گیرد.

مسابقات رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه فرداشب برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار