طلسم شکنی جودو نوجوانان ایران پس از ۱۰ سال در آسیا

تهران (پانا)- محمدمهدی مظلوم، نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم جودو نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، صاحب نشان طلا شد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
طلسم شکنی جودو نوجوانان ایران پس از ۱۰ سال در آسیا
مسابقات جودو نوجوانان قهرمانی آسیا از روز گذشته به میزبانی کره جنوبی و در شهر «مونگ یونگ» آغاز شده است.
 
تیم جودو پسران نوجوان امروز (جمعه نهم شهریور) و در دومین روز این رقابت‌ها با کسب یک نشان طلا، دو نشان برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. تیم نوجوانان با ترکیب پنج ملی پوش در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود.
 
در وزن ۹۰+ کیلوگرم محمدمهدی مظلوم در نخستین مبارزه «سینگلا» از هند را شکست داد. وی در دومین مبارزه موفق شد با شکست علیرضا نیک سرشت دیگر نماینده کشورمان در این وزن به نیمه نهایی راه یابد. مظلوم در نیمه نهایی نیز با شکست نماینده کشور میزبان به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا راه یافت. 
 
نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا پس از ۱۰ سال موفق شد با شکست قزاقستان به نشان طلای آسیا دست یابد.
 
نیک سرشت دومین نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم، در نخستین مبارزه موفق شد نماینده قرقیزستان را شکست دهد. در دومین بازی نیز مقابل مظلوم نماینده کشورمان بازی را واگذار کرد (در این وزن ایران دو‌نماینده داشت). وی با راهیابی به جدول شانس مجدد ابتدا نماینده ازبکستان را شکست داد و پس از آن با شکست نماینده چین تایپه به نشان برنز دست یافت.
 
محمد امین اشرفی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم نوجوانان در دور اول به مصاف «آناسا» از کویت رفت و با شکست این جودوکا به مرحله دوم راه یافت. اشرفی در دومین مبارزه مقابل نماینده کره جنوبی بازی را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه یافت. وی در جدول شانس مجدد نماینده مغولستان را شکست داد. اشرفی در دومین مبارزه خود در جدول شانس مجدد با شکست نماینده مغولستان به نشان برنز این دور از رقابت‌ها دست یافت.
 
سمیرا خاک خواه در وزن ۶۳- کیلوگرم در بخش بانوان دور اول موفق شد نماینده قزاقستان را ایپون کند. در ادامه با شکست مقابل نمایندگان کره جنوبی و مغولستان به عنوان پنجمی دست یافت.
 
در وزن ۵۰- کیلوگرم امیرحسین چگینی و در وزن ۶۰- کیلوگرم نیز متین عبادی به عنوان پنجمی این رقابت‌ها دست یافتند.
 
هدایت تیم ملی برعهده محمد جناب زاده است. وحید بنا به عنوان مربی کنار تیم است. معصومه جعفری نیز سرمربی تیم جوانان است.
 
جودو ایران آخرین بار سال ۲۰۱۵ در رده سنی نوجوانان آسیا موفق به کسب نشان طلا شده بود که امروز (جمعه نهم شهریور) طلسم شکسته شد و جودو نوجوانان پس از تقریبا ده سال توسط محمدمهدی مظلوم موفق به کسب نشان طلا شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار