برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا با مدل جدید

تهران (پانا) - تغییرات جدی در فرمت جدید لیگ قهرمانان باعث شده است که فوتبال‌دوستان برای قرعه‌کشی این مسابقات هم هیجان زیادی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا با مدل جدید

قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان به سبک قدیمی حالا دیگر به تاریخ پیوسته است. قوانین یوفا تغییراتی جدی برای فصل جدید دارند و قرار است مسابقات شبیه به دیدارهای لیگ برگزار شوند و تاریخ و شرایط برگزاری مرحله گروهی در روز پنجشنبه به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

در فصل ۲۵-۲۰۲۴ قرار است فرمت جدیدی مورد استفاده قرار بگیرد. آنچه پیش از این به عنوان مرحله گروهی می‌شناختیم، به صورت کامل کنار گذاشته خواهد شد و قرار است در آینده لیگی با ۳۶ تیم و یک جدول پیش‌رو داشته باشیم و این اتفاقی است که برای لیگ اروپا و لیگ کنفرانس هم رخ خواهد داد.

همه تیم‌ها در ابتدا باید چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه برابر هشت حریف متفاوت برگزار کنند که به صورت اتفاقی و با قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد. هشت تیم برتر مستقیماً به مرحله یک هشتم راه پیدا خواهند کرد و ۱۶ تیم بعدی برای هشت جایگاه باقی مانده در مرحله حذفی رقابت می‌کنند.

مراسم قرعه‌کشی این مسابقات قرار است روز پنجشنبه در موناکو برگزار شود و یک نرم‌افزار جدید قرار است تکلیف رقبای مرحله اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را مشخص کند. این که قرار است یک کامپیوتر در این روند دخیل شود به این معناست که انقلابی بزرگ در راه خواهد بود!

به گفته کاوه صلح‌‌کل، خبرنگار اسکای اسپورت، باشگاه‌ها ابتدا توسط یک شخص انتخاب خواهند شد و پس از آن کامپیوتر وظیفه مشخص کردن هشت حریف را دارد و این انقلابی در عرصه فوتبال اروپا و در این سطح به حساب می‌آید.

یکی از دلایل استفاده از کامپیوتر برای قرعه‌کشی فرمت جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان این است که در صورت انجام این کار به صورت دستی نیاز به داشتن ۹۰۰ گوی بود و نزدیک به سه تا چهار ساعت زمان می‌برد. اما با روش جدید قرار است این روند تنها ۳۵ دقیقه به طول بیانجامد که تقریبا مشابه قبل است.

برای انجام این قرعه‌کشی باید ۳۶ تیم حاضر به چهار دسته ۹ تیمی تقسیم شوند. هر تیم با دو حریف از هر دسته روبرو خواهد شد و حریفانی که از یک کشور باشند در این مرحله با هم مسابقه نخواهند داد.

دیدار فینال این فرمت جدید از لیگ قهرمانان قرار است در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۵ در ورزشگاه آلیانز آرنا در مونیخ برگزار شود. اولین روز برگزاری این مسابقات هم در تاریخ ۱۷ سپتامبر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار