جایزه ویژه یوفا برای رونالدو

تهران (پانا) - یوفا پنجشنبه شب از رونالدو به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تقدیر خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جایزه ویژه یوفا برای رونالدو

کریستیانو رونالدو، بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، روز پنجشنبه در موناکو، در مراسم جشن ویژه آغاز فصل که توسط یوفا همزمان با قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود، مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. الکساندر چفرین، رئیس یوفا، به این ترتیب به میراث قابل توجه رونالدو ارج خواهد گذاشت.

کریستیانو 18 سال در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. مهاجم سابق اسپورتینگ، منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس در 183 بازی 140 گل به ثمر رساند. او با 11 گل از لیونل مسی و 46 گل از روبرت لواندوفسکی که در رده سوم جدول گلزنان قرار دارد، فاصله دارد. رونالدو یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است و به نظر نمی‌رسد کسی بتواند به زودی به دستاوردهای گلزنی خارق‌العاده او نزدیک شود.

کریستیانو هفت فصل لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان بهترین گلزن به پایان رساند (بیش از هر بازیکن دیگری): او در فصل 2007/08 برای منچستریونایتد 8 گل به ثمر رساند و با این تیم قهرمان شد. زمانی که رئال مادرید سومین قهرمانی متوالی خود را در فصل 2017/18 به دست آورد، رونالدو 15 گل به ثمر رسانده بود. او همچنین با 17 گلی که در فصل 2013/14 به ثمر رساند، رکورددار بیشترین گل در یک فصل است.

مهاجم پرتغالی یک بار با منچستریونایتد و چهار بار با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او همچنین رکورددار طولانی‌ترین روند گلزنی در لیگ قهرمانان اروپاست و در 11 بازی متوالی از ژوئن 2017 تا آوریل 2018 گلزنی کرده است. او همچنین در این رقابت‌ها هشت بار هت‌تریک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار