همگام با پارالمپیک۲۰۲۴؛

یورش پاراجودوکاران ایران به تاتامی پاریس

تهران (پانا) - تیم پاراجودو ایران با 2 نماینده در بازی‌های پارالمپیک پاریس حضور پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یورش پاراجودوکاران ایران به تاتامی پاریس

تیم ملی پاراجودو کشورمان با 2 پاراجودوکار در هفدهمین دوره بازی‌های تابستانی پارالمپیک شرکت خواهد کرد. حضور در این رویداد مهم ورزش جهان، ششمین تجربه‌ی پارالمپیکی مردان ملی‌پوش پاراجودو ایران است.

 

ParaJudo500 Picto&Masc 1

148 پاراجودوکار در 16ماده مدال‌آور (8ماده ویژه زنان) و (8 ماده مردان) در مسابقات پاراجودو بازی‌های پارالمپیک پاریس بر روی تاتامی خواهند رفت.

ورزشگاه «شان دو مارس» (Champ-de-Mars Arena) میزبان این مسابقات از 15 تا 17 شهریور است.

محل برگزاری رقابت‌ها

ورزشگاه ۸ هزار نفری «شان دو مارس»Champ-de-Mars Arena در فاصله ۱۱ کیلومتری از دهکده بازی‌ها قرار دارد و علاوه بر میزبانی از مسابقات پاراجودو، محل برگزاری رقابت‌های راگبی با ویلچر نیز خواهد بود.

Para Judo Venue

کارنامه پاراجودو ایران در ادوار پارالمپیک

تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان کشورمان پنج دوره در ادوار بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا کرده است و 2طلا، یک نقره و  یک برنز دستاورد پاراجودو ایران در این رویداد مهم ورزش دنیاست.

پاراجودو ایران در بازی‌های پارالمپیک  آتن ۲۰۰۴ یک نشان برنز کسب کرد. هانی عساکره ملی‌پوش وزن ۷۳ کیلوگرم کشورمان با کسب این نشان برنز، نام خود را به عنوان نخستین مدال‌آور پاراجودوی ایران در بازی‌های پارالمپیک به ثبت رساند.

دومین تجربه پارالمپیکی پاراجودو ایران با در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن به یک مدال نقره همراه بود. سعید رحمتی نشان نقره‌ این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن صحنه ناکامی پاراجودو ایران در ادوار پارالمپیک بود. نوار ناکامی پاراجودوکاران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نیز ادامه داشت و در این رشته به مدال نرسیدیم.

بازی‌های پاراجودو پارالمپیک 2020 توکیو، با درخشش پاراجودوکاران ایران همراه بود، کسب ۲ نشان طلا به ناکامی‌های قبل پایان داد.

وحید نوری در وزن ۹۰ کیلوگرم و محمدرضا خیرالله‌زاده در مثبت ۱۰۰ کیلو نخستین مدال‌آوران پاراجودو ایران در بازی‌های پارالمپیک به شمار می‌روند. در رده‌بندی تیمی ایران، پس از آذربایجان و ازبکستان در رده سوم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار