سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری:

برای کسب بیشترین مدال طلای پاراوزنه‌برداری عازم پاریس می‌شویم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: هر چند پیش‌بینی مدال به راحتی امکان‌پذیر نیست اما برای کسب بیشترین مدال طلا در مسابقات پارالمپیک تلاش خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برای کسب بیشترین مدال طلای پاراوزنه‌برداری عازم پاریس می‌شویم

حسین توکلی در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران استان تهران اعزامی به پارالمپیک پاریس گفت: برگزاری چنین مراسمی قبل از اعزام ورزشکاران به پارالمپیک پاریس، کار قشنگی است و به ورزشکار انگیزه می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم ورزشکاران در پارالمپیک پاریس آن کیفیت لازم را داشته باشند و روی سکوهای خوبی قرار بگیرند.

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری درباره عملکرد کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس گفت: بخشی از آن که نیمه تاریکی دارد این است که در روزهای پایانی برخی از رشته‌ها همچون تکواندو و کشتی، بیشترین کمک را می‌کنند. انتظار داشتم از کشتی که چند فینالیست ما حداقل یکی - دو نفر برنده داشته باشد اما مصدومیت حسن یزدانی سبب شد تا آنطور که می‌خواستیم، نتایج رقم نخورد. باید حرفه‌ای‌تر نگاه کنیم.

توکلی ادامه داد: حضور یک نماینده ژیمناستیک در این بازی‌ها برای من خیلی جالب بود. کسب 2 مدال تکواندو توسط بانوان، حضور آن‌ها را خیلی پررنگ کرد و در خیلی مواقع شرایط خوبی داشتیم اما به اعتقاد من اگر قرار است آسیب‌شناسی از عملکرد کاروان صورت بگیرد، این کار الان صورت بگیرد نه این که ۶ ماه مانده به المپیک بیاییم ارزیابی کنیم که چه کسانی شانس زیادی برای کسب مدال دارند. اگر بخواهیم در المپیک موفق شویم حتی ۴ سال هم کم است.

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری افزود: با توجه به ادوار گذشته، پیشرفتی که دنیا داشت شاید ما آن پیشرفت را در المپیک نداشتیم اما بچه‌های کُشتی فرنگی، عملکرد خیلی خوبی داشتند. آزادکاران نیز عملکرد بدی نداشتند اما به اعتقاد من باید برنامه‌ریزی‌ها درازمدت باشد و به ۶ یا ۸ ماه قبل از المپیک بسنده نکنیم.

وی  در خصوص پاراوزنه‌برداری گفت: کار اشتباهی است که هر دوره را نسبت به دوره‌های قبل آن بسنجیم و این فضای خوبی برای ورزش حرفه‌ای نیست. تعداد ورزشکاران خوبی که در استان تهران داریم نسبت به ادوار گذشته متفاوت است اما در پاراوزنه‌برداری قوی هستیم و احساس می‌کنم بعد از پارالمپیک دچار یک افت سنگینی شویم؛ چون اکثر ورزشکاران پا به سن گذاشتند. بنابراین برای پارالمپیک بعد باید کمیته ملی پارالمپیک هر چه سریعتر برنامه‌ریزی‌ها را آغاز کند و در کل وقتی نتایج وزنه‌برداران را طی چند سال اخیر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم نتایج خوبی کسب شده اما این که بگوییم در پارالمپیک چند مدال کسب می‌کنیم از فضای حرفه‌ای ورزش، دور است. قطعا برای بیشترین مدال طلا عازم پاریس خواهیم شد.

توکلی در خصوص مصدومیت روح‌الله رستمی خاطرنشان کرد: مصدومیت هیچ کدام از ورزشکاران ما خوب نمی‌شود؛ چون هر روز موضوع جدیدی ایجاد می‌شود و این مصدومیت برای تمام دنیا است و ورزشکاران ما مستثنی نیستند. مطمئن باشید که با تمام توان برای کسب مدال رقابت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار