همگام با المپیک؛

استخراج 12 مدال از المپیک؛ دایره طلایی کشتی صحنه پهلوانی شیرهای ایران زمین

تهران (پانا) - کاروان ورزش ایران در سی‌و سومین دوره بازی‌های المپیک 2024 پاریس، نسبت به حضور ورزش ایران در ادوار گذشته عملکرد درخشان‌تری داشت.

کد مطلب: ۱۴۹۴۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استخراج 12 مدال از المپیک؛ دایره طلایی کشتی صحنه پهلوانی شیرهای ایران زمین

12 مدال طلا، نقره و برنز سهم ایرانی‌ها در بازی‌های المپیک پاریس این رویداد مهم ورزش دنیا بود. 40 ورزشکار (29 مرد و 11 زن) در 13 رشته ورزشی کشتی (فرنگی‌وآزاد)، تکواندو، قایقرانی،تیراندازی، تیراندازی با کمان، سنگ نوردی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، دوومیدانی، شنا، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری با نام خادم الرضا و با شعار صلح برای کودکان کاروان ورزش ایران را تشکیل دادند. در رشته ژیمناستیک و سنگ‌نوردی برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه شدیم.

dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

طلایی‌های کاوران ورزش ایران

آرین سلیمی در وزن 80+ کیلوگرم به کارنامه تکواندو ایران در المپیک2024 رنگ افتخارآفرینی بخشید و مدال ارزشمند طلا را شکار کرد.

کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات کشتی المپیک دست به استخراج طلا و نقره از دایره طلایی کشتی زدند. سعید اسماعیلی کشتی‌گیر جوان کشورمان در وزن 67 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال طلا دست یافتند.

مهران برخورداری تکواندوکار تاریخ‌ساز کشورمان در وزن 80- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم، کارنامه قوی در رشته تکواندو ارائه کردند، تا فدراسیون تکواندو با هدایت هادی ساعی بتواند عملکرد مثبتی در المپیک ارائه دهد.

علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم، کنار مردان طلایی کشتی فرنگی ایران، قدرت کشتی ایران را به رخ قدرات‌های کشتی جهان کشید.

sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم با غیرت ایرانی و علی‌رغم آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف، این بار هم در المپیک پاریس مدال کسب کرد و نقره ببر مازندران عیار طلا دارد.

امیرحسین زارع هم در وزن 125 کیلوگرم، علی‌رغم شایستگی کسب نشان طلای المپیک به نقره المپیک بسنده کرد. رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم از دیگر مردان نقره‌ای المپیک پاریس بود.

مدال برنز بازی‌های المپیک پاریس در کاروان ورزش ایران بین مبینا نعمت‌زاده بانوی تکولاندو کار کشورمان در وزن 49- کیلوگرم، امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی و میرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد تقسیم شد.

1

لس‌آنجلس قبلاً میزبان بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ بوده است و با میزبانی المپیک 2028 در کنار شهرهای پاریس و لندن سومین شهری خواهد بود که برای سه بار میزبان بازی‌های المپیک تابستانی خواهد بود.

پارالمپیک 2024 پاریس هم 28 آگوست تا 8 سپتامبر (7 تا 18  شهریور 1403) برگزار خواهند شد. ادامه صفحات ورزش ایران در این پیکارها هم با تاریخ‌سازی و طوفان ورزشکاران ایرانی در پاریس ورق خواهد خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار