ورود هاشمی به اختلاف فدراسیون فوتبال با شرکت توسعه

افزایش چهار برابری حقوق پیشکسوتان ورزش

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان از ورود به بحث فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود هاشمی به اختلاف فدراسیون فوتبال با شرکت توسعه

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ضمن افتتاح سالن قهرمان سیر، از بخش‌های مختلف صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بازدید کرد و گفت: این خانه برای اولین‌های قدیم و اولین‌های جدید است. اولین‌های قدیم همین پیشکسوتان ما هستند و اولین‌های جدید نیز همین قهرمانان فعلی ایران هستند. این خانه متعلق به پیشکسوتان و قهرمانان است. نزدیک به هفت هزار نفر از قهرمانان گذشته و پیشکسوتان تحت پوشش این صندوق هستند.

وی افزود: این صندوق ۲ هدف را دنبال می‌کند. یکی افزایش درآمد پایدار خواهد بود و دومی توسعه کیفیت خدمات به پیشکسوتان و قهرمانان است. به شکل‌های مختلف این درآمد پایدار توسط صندوق در حال افزایش است. چند شرکت فعال در حال خدمات‌رسانی هستند، تا بتوانند این درآمد را افزایش دهند. علاوه بر این وزارت ورزش نیز موظف خواهد بود، سالانه مبالغی را به صندوق کمک کند. پیشکسوتان ورزش ایران جزئی از سرمایه‌های ملی کشور هستند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: وزارت ورزش سعی دارد بعد از بازی‌های پارالمپیک، یعنی از ابتدا مهر ، حقوق پیشکسوتان ورزش چهار برابر افزایش پیدا می‌کند. به طوری که اگر مبلغ دریافتی کسی یک میلیون بوده حداقل به چهار میلیون افزایش پیدا می‌کند و رقم حداکثری نیز بین 10 تا 12 میلیون افزایش پیدا می‌کند.

وزارت ورزش در انتظار دلایل انتخاب لباس کاروان ایران 

هاشمی در رابطه با حواشی لباس‌های کاروان ایران در المپیک و نتایج کسب شده ورزشکاران تا به اینجا کار، اضافه کرد: الان زمان مناسبی برای صحبت کردن در رابطه با این موضوع‌ها نیست. من قبلاً نیز گفته بودم که وزارت ورزش و جوانان در جزئیات موضوعات کمیته ملی المپیک ورود نمی‌کند. در مورد حواشی لباس‌ها نیز نگاه‌های مختلفی وجود داشت. در مقطعی که من رئیس کمیته ملی المپیک بودم، نیز لباس‌ها مشکل داشت که من پذیرفتم و لباس تغییر پیدا کرد. لذا ما در هفته دوم مسابقات هستیم و رشته‌های مدال‌آور ما در این هفته به میدان می‌روند، باید رسانه‌ها کمک کنند، تا ورزشکاران با آرامش بیشتری در مسابقات شرکت کنند. ما از دوستانمان در کمیته ملی المپیک نیز خواستیم تا دلایل خود را برای انتخاب این لباس ارائه کنند.

وی در رابطه با اینکه آیا نباید قبل از شروع مراسم این لباس‌ها رونمایی می‌شد؟ بیان کرد: به هر حال باید دوستان توجه بیشتری می‌کردند و بله من هم موافق هستم که باید قبل از مسابقات رونمایی انجام می‌شد. اما باید روی هفته دوم مسابقات تمرکز داشته باشیم و تا به اینجا کار نیز از هیچ کدام از رشته‌هایی که در مسابقات شرکت کردند، توقع مدال نداشتیم. فقط در رشته شمشیربازی شانسی داشتیم که متأسفانه با ناداوری از بین رفت.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با وضعیت ورزشگاه‌های آزادی و تختی قبل از شروع بازی‌های ملی نیز گفت: مجموعه ورزشی آزادی یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های کشور بوده که تاکنون خدمات زیادی در این ورزشگاه به خصوص در زمینه فوتبال ارائه شده است، ولی در سال‌های گذشته هزینه‌هایی برای بازسازی این مجموعه پرداخت نشده است. ما در سال ۱۴۰۳ مبلغ هزارو دویست میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی این مجموعه هزینه کردیم که اصلاً رقم کمی نیست. نباید دقت را فدای سرعت کرد و خدایی نکرده در ورزشگاه آزادی اتفاقی رخ دهد که دیگر نتوانیم جوابگوی خسارت آن باشیم.

هاشمی در رابطه با گلایه فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه شرکت توسعه هنوز مبالغ لازم را پرداخت نکرده است، گفت: خیر اصلاً اینگونه نیست. من صراحتاً اعلام می‌کنم که قرار بر این بوده که یک تفاهم‌نامه‌ و صورت جلسه‌ای بین شرکت توسعه و فدراسیون فوتبال به امضا برسد و هر آن چیزی که تفاهم شده باید اجرا شود. کوتاهی از سمت هر کدام یک از آن‌ها باشد من خودم پیگیری می‌کنم. قرار بر این بوده که فدراسیون فوتبال ضمانت‌نامه لازم را به شرکت توسعه بدهد، تا این پول پرداخت شود و من فکر می‌کنم که این هفته این اتفاق صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار