همگام با المپیک؛

دستان هانیه رستمیان از مدال المپیک بازماند

تهران (پانا) - هانیه رستمیان در فینال تپانچه 25 متر با کسب 19 امتیاز، در رتبه ششم المپیک قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۹۱۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دستان هانیه رستمیان از مدال المپیک بازماند

هانیه رستمیان در نخستین روز از آغاز رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس 2024، در تپانچه بادی 10 متر در خط آتش قرار گرفت و در پایان دور مقدماتی با 571 امتیاز در رده 22 ایستاد و از صعود به فینال باز ماند. در پایان مرحله دقت دور مقدماتی تپانچه ۲۵ متر در المپیک پاریس هم با ثبت امتیاز ۲۹۲ ششم شد.

رستمیان دومین حضورش را در المپیک در پاریس تجربه می‌کند، بانوی ملی پوش تیراندازی ایران که در المپیک توکیو هم حضور داشت در رده بندی نهایی تپانچه ۲۵ متر  این مسابقات با ثبت امتیاز ۵۷۷ در رده بیست و هشتم قرار گرفت.

این دختر تیرانداز ایرانی نیز مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو را در رشته تپانچه بادی 10 متر تیمی میکس در کارنامه دارد.

هانیه رستمیان ملی‌پوش تیراندازی ایران نیز در هفتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر در پایان بخش دقت و سرعت، با مجموع امتیاز ۵۸۸.۱۸ بر جایگاه سوم تکیه زد و فینالیست شد.

این تیرانداز ایران از ثانیه‌هایی پیش رقابت خود را آغاز و پشت خط آتش ایستاد.

در این مرحله 8 تیرانداز از مجارستان، هند، ایران، ویتنام، چین، کره جنوبی، فرانسه و  آمریکا  برای کسب مدال در تپانچه 25 متر با هم رقابت کردند. 

هانیه رستمیان در پایان  دور مقدماتی و در مجموع دو بخش دقت و سرعت، هانیه رستمیان با ثبت امتیاز ۵۸۸در رده سوم ایستاد و راهی فینال شده بود.  

صعود رستمیان به فینال تپانچه بانوان در المپیک برای نخستین بار در تاریخ حضور ایران در المپیک رقم خورد. پیش از این ایران در هیچ یک از ادوار المپیک در تپانچه ۱۰ متر و تپانچه ۲۵ متر در بخش بانوان فینالیست نداشته است که رستمیان برای نخستین بار در بخش بانوان به این مهم دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار