پاسخ اورژانس به حواشی مرگ موتورسوار گرمساری

تهران (پانا) - موتورسوار گرمساری رشته کراس در یک پیست فاقد استاندارد درگذشت تا حادثه ای دردناک برای این رشته به وجود بیاید.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ اورژانس به حواشی مرگ موتورسوار گرمساری

2 روز گذشته مهدی گلچه، موتورسوار رشته کراس که در حال سواری در پیست منطقه شهران بود، به علت پرت شدن به دره ۱۵۰ متری، جان خود را از دست داد. برخی اورژانس را مقصر این حادثه دانستند اما اورژانس تهران ایجاد برخی حواشی را برای تخریب این قشر زحمتکش دانست.

اصول تمرینی برای همه ورزشکاران حرفه‌ای، فعالیت در پیست‌های استاندارد و دارای مجوز از طرف مدیریت‌های ورزشی است. حضور مربی و کادر پزشکی نیز همیشه یکی دیگر از مسائل مهم برای ورزشکاران حرفه‌ای به حساب می‌آید. در تمرینات ملی‌پوشان و یا پیست‌های زیر نظر فدراسیون و ادارات ورزش و جوانان استانی، همیشه استانداردها و مسائل ایمنی به طور کامل مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا هیچگاه شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

برخی مناطق وجود دارد که پتانسیل این ورزش‌ در آن‌ وجود دارد. منطقه‌ای که حادثه مرگ موتورسوار در آن پیش آمد، از نظر طبیعی پتانسیل پیست موتور کراس را دارد اما این مکان هیچگاه از طرف فدراسیون یا اداره ورزش استان، به عنوان یک پیست ورزشی تایید و مجهز نشده که این موضوع بدین معنی است که این پیست استانداردهای لازم را نیز ندارد.

برخی ورزشکاران با وجود خطرات مختلف در چنین مناطقی شروع به فعالیت می‌کنند و هیچ نظارتی هم بر آن وجود ندارد. اگر اتفاق ناگواری نیز برای هر شخصی به بیفتد، مسیرهای سخت برای رسیدن به چنین مناطقی در خارج از شهر، کار امدادرسانی را بسیار سخت خواهد کرد. در این حادثه نیز پس از سقوط موتورسوار، در مرحله اول، دیگر وزشکاران حاضر برای احیای او اقدام کردند که به علت جراحت شدید کاری از کسی بر نیامد.

در واقع نگهداری و حفظ استاندارد این منطقه زیر نظر هیچ ارگانی نبوده و شرایط اولیه لازم نیز در آن رعایت نمی‌شود. با این حال برخی ورزشکاران با بی‌احتیاطی در آن محل حاضر شده و شروع به فعالیت‌های تمرینی می‌کنند. دوری از امکانات به خودی خود شرایط امداد رسانی را برای اورژانس سخت کرده بود و از طرف دیگر، این موتورسوار حادثه دیده، تمرین خود را برای شب هنگام برنامه‌ریزی کرده بود که کار نیروهای اورژانس و امدادرسان را بسیار سخت‌تر از قبل خواهد کرد. از طرف دیگر اورژانس تهران اعلام کرده که پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص شد که راکب حادثه دیده، فاقد علائم حیاتی بوده است.

علی جوادی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در گفت‌وگویی کوتاه با ایرنا در خصوص این اتفاق اظهار داشت: اتفاق بسیار بدی را شاهد بودیم ولی مسئولیت آن از نظر حقوقی روی دوش ما، فدراسیون یا اورژانس نیست. متاسفانه موتورسواری که جان خود را از دست داد، در محلی بدون مجوز و استانداردهای لازم شروع به فعالیت‌ ورزشی کرده بود و نکات ایمنی را هم مد نظر قرار نداده بود. به همین دلیل نمی‌توان از هیچ ارگانی انتظار داشت که از چنین اتفاقی پیش‌گیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار