وزیر ورزش تماشاگر ویژه مسابقات المپین‌های ایران

تهران (پانا) - با وجود آغاز به کار دولت جدید و همزمان با آغاز بازی‌های المپیک، وزیر ورزش سفر قطعی به پاریس داشته و در محل برگزاری این بازی‌ها حاضر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
 وزیر ورزش تماشاگر ویژه مسابقات المپین‌های ایران

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک از ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه در پاریس آغاز می‌شود. قرار است همزمان با آغاز این بازی‌ها مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران نیز برگزار شود و ۷ مرداد هم مراسم تحلیف او برگزار خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی، پس از مراسم تنفیذِ حکم توسط رهبری و مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور جدید به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند و در واقع دولت جدید روی کار می‌آید.

بدین ترتیب بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ همزمان، با اولین روزهای دولت جدید پیگیری می‌شود، یعنی همزمان با روزهایی که رئیس جمهور منتخب گزینه‌های موردنظر خود برای تشکیل چارت دولت جدید را به مجلس معرفی خواهد کرد.

این موضوع اما در سفر کیومرث هاشمی وزیر ورزش به پاریس و حضور در محل برگزاری بازی‌های المپیک خللی وارد نمی‌کند. او طبق برنامه از پیش تعیین شده در هفته دوم بازی‌ها به پاریس سفر می‌کند و تماشاگر ویژه رقابت ورزشکاران کشورمان در سالن‌های کشتی، وزنه برداری و تکواندو خواهد بود.

این برنامه‌ای است که طبق ادوار گذشته المپیک و پیش از حادثه ۳۰ اردیبهشت که منجر به شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم و همراهانش شد، در برنامه کاروان ورزش ایران قرار گرفته بود و با وجود انتخابات جدید ریاست جمهوری در این فاصله، خللی در آن وارد نشده است.

همچنین وزیر ورزش معمولاً کاروان ایران را در بازی‌های پارالمپیک نیز همراهی می‌کند. این دوره بازی‌های المپیک اما زمانی برگزار می‌شود (۷ تا ۱۸ شهریور) که گزینه‌های جدید رئیس جمهور برای کابینه جدید دولت به مجلس معرفی شده اند و چه بسا فرایند بررسی آنها برای جایگاه‌های وزارتی در دولت جدید هم آغاز شده باشد. با این حال و طبق روال عادی، حضور وزیر ورزش در محل برگزاری بازی‌های پارالمپیک هم در برنامه است مگر اینکه تا آن زمان اتفاقی رقم بخورد که منجر به لغو این حضور شود.

کیومرث هاشمی دومین وزیر ورزش در دولت سیزدهم بود که بعد از استعفای حمید سجادی (۲ مرداد ۱۴۰۲) به عنوان سرپرست وارد وزارت ورزش شد (۱۰ مرداد ۱۴۰۲) سپس با رأی مثبت نمایندگان مجلس (۲۷ شهریور ۱۴۰۲) متصدی این وزارتخانه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار