یورش 11 پهلوان ایرانی به دایره طلایی المپیک

برزگر: عیار ورزش ایران به ویژه کشتی با طلای المپیک به دنیا شناسانده می‌شود

تهران (پانا) - کاروان کشتی ایران، با 11 کشتی‌گیر در رشته‌های آزاد و فرنگی، قدم به دایره طلایی مسابقات المپیک پاریس خواهد گذاشت.

کد مطلب: ۱۴۸۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
 یورش 11 پهلوان ایرانی به دایره طلایی المپیک

چشم کاروان ورزش ایران به درخشش گوش شکسته‌های کشتی کشور در دایره طلایی المپیک پاریس دوخته شده است.

ul_chn

رحمان عموزاد آزادکار جوان تیم ملی در المپیک پاریس، کنار یونس امامی در وزن۷۴ کیلوگرم، حسن یزدانی۸۶ کیلوگرم،  امیرعلی آذرپیرا و امیر حسین زارع به ترتیب در اوزان۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، بر  روی دایره طلایی المپیک پاریس با رقبا سرشاخ خواهند شد.

امامی

یونس امامی ملی پوش ایران از دیار لرستان، قهرمانی زیر 23 سال جهان 2017، قهرمانی آسیا (2018، 2019)، قهرمانی جهان را در ادوار (2018 و2019، 2021 و2022) در کارنامه دارد. زیرگیری‌های این دلاور مرد ایرانی معروف است.

اذرپیرا

امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم یکی دیگر از گوش شکسته‌های دهه هشتادی تیم ملی کشتی آزاد است که در گروه سختی برای کسب مدال المپیک قرار دارد و مقابل بهترین‌های جهان به میدان خواهد رفت.

یسزدانی

حسن یزدانی در المپیک پاریس برای کسب سومین مدال المپیک خود دورخیز کرده است، ولی میدان المپیک همواره صحنه خلق شگفتی‌ها بوده و مدال این پیکارها، از قبل برای هیچ ورزشکاری کنار گذاشته نشده است.

اتحادیه جهانی کشتی، پس از تغییرات پی‌درپی، با توجه به محرومیت‌ و مصدومیت برخی کشتی‌گیران و البته حذف تعدادی از کشتی‌گیران روسی و بلاروس رنکینگ اوزان ۶ گانه کشتی آزاد را در آستانه بازی‌های المپیک اعلام کرد.

کایل اسنایدر آمریکایی در غیاب تیلور می‌تواند رقیب جدی برای مرد طلایی کشتی ایران در المپیک 2016 یورو باشد. حسن یزدانی در اندیشه اضافه کردن سیزدهمین نشان طلا آن هم از جنس مدال المپیک در کارنامه ورزشی خود است.

مرد طلایی کشتی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، امید اصلی کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس بوده و ورزش ایران چشم به افتخارآفرینی دلاورمردان کشتی ایران در دایره طلایی پاریس دوخته است.

طزارع

ببر کشتی ایران در وزن 125 کیلوگرم، لقب امیرحسین زارع، همانند دیگر کشتی گیران دیار مازندران است، مدال برنز المپیک 2020 توکیو را در کارنامه دارد و این بار برای کسب دومین نشان المپیکی خود و افتخارآفرینی دیگر برای ورزش ایران خواهد جنگید.

یزدانی از شانس‌های طلایی کاروان ورزش ایران در پاریس است

منصور برزگر پیشکسوت کشتی کشورمان در گفت‌وگو با پانا در آستانه حضور کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس، گفت: «محسن کاوه، یکی از مربیان کار کشته کشتی کشور است که با فضای مسابقاتی مانند المپیک بیگانه نیست. یکی از انتخابات درست فدراسیون کشتی، انتخاب کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بوده است.»

دارنده مدال طلای المپیک 1976 مونترال افزود: «مسابقات المپیک، یک میدان بزرگ و غیر قابل پیش بینی است و هیچ ورزشکاری از قبل برنده این ماراتون مهم و حساس در ورزش جهان نیست.»

برزگر تأکید کرد: «بدون تعارف، بهترین و ماندگارترین مدال برای ورزش کشور مدال المپیک و طلای این رویداد مهم ورزش جهان است و قهرمانان و ورزشکاران باید به این حقیقت برسند که عیار ورزش ایران به ویژه کشتی با طلای المپیک به دنیا شناسانده خواهد شد و باید برای قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی به مصاف حریفان بروند.»

01642489

دارنده مدال طلای المپیک 1976 مونترال بیان کرد: «علیرضا دبیر، تا الآن تلاش زیادی برای موفقیت کشتی گیران ایران در بازی‌های المپیک پاریس انجام داده است و بهترین شرایط اردویی را برای تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی کشور فراهم کرده است.»

سرمربی سال‌های دور تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه یزدانی از شانس‌های طلایی کاروان ورزش ایران در پاریس است، تصریح کرد: «یزدانی فقط باید به طلای المپیک پاریس فکر کند، ظرفیت و توانمندی لازم برای تحقق این هدف را دارد.»

برزگر با تأکید بر اینکه کار برای آزادکاران ایران در المپیک پاریس بسیار سخت است، اضافه کرد: «ولی باید برای کسب مدال در این رویداد مهم شش دانگ به مصاف حریفان خود بروند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار