پیشکسوت فوتبال کشور در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

فوتبال دانش‌آموزی تنها راه کشف نخبگان فوتبالی

مدارس فوتبال زنگ تفریح فوتبال کشور هستند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال کشور با اشاره به این مطلب که این روزها مدارس فوتبال کارکرد خودش را از دست داده است گفت مدارس فوتبال نتوانستند به مکانی برای ارتقاء و استعدادیابی کودکان و نوجوانان تبدیل شوند و تنها به مکانی برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت تبدیل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال دانش‌آموزی تنها راه کشف نخبگان فوتبالی

ناصر ابراهیمی مربی سال‌های دور پرسپولیس و تیم ملی فوتبال در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت این روزهای مدارس فوتبال در کشور گفت: «مدارس فوتبال که بیشتر در تابستان فعالیت آنها مورد توجه است، عملاً تأثیری در رشد فوتبال کشور ندارند. مدارس فوتبال به زنگ تفریح در فضای فوتبال کشور تبدیل شده است و آنها فقط جنبه تفریحی و سپری کردن اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان را دارند.»

این مربی‌ که نزدیک به ۱۶۲ بازیکن را به دنیای حرفه‌ای فوتبال معرفی کرده است، ادامه داد: «مدارس فوتبال، مرکز کشف استعداد نیست، بلکه اگر دنبال کشف نخبگان فوتبالی می‌گردیم، تنها راه توجه به فوتبال مدارس و دانش آموزی است. زیرا استعدادها بدون خط‌کشی در مدارس برخلاف مدارس فوتبال فعالیت دارند و مشغول تحصیل هستند.»

ZTcwYTcaqbzB

مربی سال‌های دور باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال تاکید کرد: «مدارس فوتبال خارج از گردونه استعدادیابی هستند و فقط این مدارس، فضایی تفریحی برای نوجوانان و نونهالان ایجاد می‌کند.»

ابراهیمی خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های پیش روی استعدادیابی در فوتبال کشور  اجاره بالای زمین‌های فوتبال است. منفعت طلبی‌ها، باعث شده تا به‌خاطر اجاره بالای زمین‌های فوتبال، هیچ مربی استعدادیابی مثل گذشته کار نکند.»

این پیشکسوت فوتبال تأکید کرد: «خیلی از مربیان سازنده در تهران خانه‌نشین شدند، با توجه به چنین شرایطی می‌توان از این مربیان برای کشف نخبگان فوتبالی در مدارس استفاده کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار