سهم تیمهای لیگ برتر از تبلیغات محیطی مشخص شد
تهران (پانا) - خزانهدار سازمان لیگ فوتبال ایران از تغییر قوانین تبلیغات محیطی و بلیت فروشی در لیگ بیست و چهارم خبر داد.
اکبر شکاری درخصوص شرایط مالی باشگاه ها و تبلیغات محیطی اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیراً برخی از رسانه ها در خصوص شفافیت مالی سازمان لیگ و نحوه هزینه کرد، برخی درآمد ها موضوعاتی را منتشر نموده اند جای توضیح دارد که درآمدها و هزینههای این سازمان کاملاً شفاف و مستند هستند، چرا که به صورت سالانه صورتهای مالی این سازمان توسط اعضای هیئت رئیسه و حسابرس مستقل و سازمانهای امور مالیاتی و تامین اجتماعی حسابرسی و رسیدگی میشود و همچنین گزارش حسابرسی صورتهای مالی در مجمع سازمان لیگ ارائه میشود.
شکاری با اشاره به پاسخگو بودن این سازمان در قبال تمامی باشگاهها افزود: این سازمان به تمامی ذینفعان خود همچون فدراسیون ، باشگاه های لیگ برتر، لیگ یک و همچنین هیئت های فوتبال استانی، بابت حساب های فی مابین و صحت و سقم درآمد های تخصیص یافته طبق وظیفه پاسخگو ست . در این ارتباط طبق سنوات گذشته در هفته جاری و هفته آینده جلسه ای با خزانه دار ها ، معاونان و مدیران مالی باشگاههای لیگ برتری در خصوص شفافیت حسابهای فی مابین و تسهیم درآمدهای تبلیغات محیطی خواهیم داشت و مستندات تحویل آنها خواهد شد.
خزانه دارسازمان لیگ تاکید کرد: در خصوص درآمدهای تبلیغات محیطی خدمتتان عرض می کنم که درآمدها کاملاً شفاف و طبق آیین نامه به ذینفعان تسهیم میشود. اخیراً برخی از افراد بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص تبلیغات محیطی اظهار نظر میکنند که کاملاً خلاف واقع است، زیرا هیچگونه تغییری در اجرای تبلیغات محیطی انجام نشده و مانند روال قبل انجام می شود و احتمال دارد، برخی دوستان ما دچار سوءتفاهم شده باشند، زیرا در دستورالعمل ناظر بر قراردادها در ماده ۴۱ آن اشاره به تبلیغات محیطی شده که این موضوع مسئله جدیدی نیست زیرا طبق ماده ۲۲ آیین نامه مسابقات مصوب ۱۳۹۸ و آیین نامه لیگ برتر این موضوع طبق سنوات قبل انجام می شود و در این دستورالعمل تاکید بر مصوبات قبل شده بنابراین ۷۵ درصد تبلیغات محیطی به باشگاه ها تعلق دارد که طبق دستورالعمل و مستندات موجود در سازمان لیگ به آنها پرداخت می شود.
شکاری در مورد درآمد بلیت فروشی تصریح کرد:در ارتباط با بلیت فروشی هم نحوه تسهیم به این صورت است که ۱۰درصد فدراسیون فوتبال، ۵درصد سازمان لیگ ،۵درصد هیات فوتبال برگزار کننده و ۸۰درصد سهم باشگاه ها است.
وی اضافه کرد: هزینه های باشگاه های لیگ برتری همچون، حق عضویت شرکت در مسابقات (ورودیه) ، جرائم انضباطی ، پزشکی و... از حساب فی مابین پرداخت و باشگاه های لیگ برتری هیچ پرداختی طی سالهای گذشته بابت موضوعات فوق نداشته اند. بنابراین سازمان لیگ سازمانی شفاف است که همواره تعاملی مثبت و سازنده با باشگاه های فوتبال دارد.
ارسال دیدگاه