سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛

افزایش بودجه سپاهان، پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ نخبگان

تهران (پانا) - سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند، می‌توانند هزینه بیشتری نسبت به سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بودجه سپاهان، پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ نخبگان

امیرمهدی علوی امروز در حاشیه سمینار سالانه مدیران باشگاه‌ها درباره مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: جلسه سالیانه صدور مجوز حرفه‌ای را داریم که خوشحالیم با حضور اکثریت قریب به اتفاق مدیران عامل باشگاه‌ها و لیگ‌های دیگر برگزار شد و وزیر ورزش و جوانان هم همچون ماه‌های اخیر در این نشست حضور داشتند و رهنمودهای خوبی را در زمینه به روز رسانی روند مدیریتی باشگاه‌ها داشت که از او متشکریم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: ریاست فدراسیون فوتبال تاکید داشت که این مسیر پرشتاب طی شود و شاهد این باشیم که باشگاه‌های ما در حوزه‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری استانداردهای مدنظر بین المللی برسند. در فصل جدید لیگ برتر باید روندی را شاهد باشیم که تحولات متفاوت و عمیقی را در حوزه باشگاه داری و کیفیت فنی ببینیم. می‌توانم بگویم که تمام صحبت‌هایی که از طرف ریاست فدراسیون فوتبال مطرح شد همین بود که ورزشگاه‌ها باید برای شروع فصل جدید آماده شوند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در فصل جدید موضوع بلیت فروشی، صندلی ورزشگاه‌ها، سیستم کمک داور ویدیویی و موارد دیگری که ستاد آماده سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر در حال آماده‌سازی است، به نتیجه برسند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: خواهش می‌کنم مسئولان در انزلی همراهی کنند چون طرفداران آنها نباید از دیدن بازی‌های تیم‌شان محروم شوند. باشگاه‌های دیگر مانند استقلال خوزستان و ورزشگاه‌های دیگر هم که اعلام کردیم، باید مشکلات را برطرف کنند. البته این را بگویم که فدراسیون فوتبال در کنار این باشگاه‌ها حضور دارد و دغدغه این باشگاه‌ها، دغدغه فدراسیون فوتبال هم است. امیدوارم بتوانیم لحظات خوبی را برای فوتبال کشورمان بسازیم.

علوی درباره ماجرای پرداخت مبلغی از سوی شرکت توسعه و تجهیز برای فعالسازی سیستم کمک داور ویدیویی گفت: ۱۳ جلسه بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه تجهیز اماکن ورزشی در صدا و سیما برگزار شد. دستور داده شده بود که در دی سال گذشته این بودجه به حساب توسعه و تجهیز واریز شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته یک نشست در سازمان صدا و سیما داشتیم که از آنان تشکر می‌کنم. تاییدیه این موضوع در صدا و سیما اعلام شد. بعد از آن واریز وجه خرید دستگاه‌های سیستم کمک داور ویدیویی است که امیدوارم هر چه زودتر انجام شود.

علوی تصریح کرد: اکنون در بحث تقویم بسیار عقب هستیم. شرکتی که مجموعه تکنولوژی را آماده کرده منتظر وارد شدن به بخش اجرایی شدن است که اگر همین امروز هم شروع کنیم، باز هم عقب هستیم. امیدواریم زودتر به مرحله اجرایی برسد و تا قبل از شروع لیگ ورزشگاه‌ها تجهیز شوند.

سخنگوی فدراسیون درباره انتظارات از فدراسیون فوتبال برای ورود به پرونده قضایی باشگاه مس رفسنجان عنوان کرد: از اهتمامی که رسانه‌های گروهی به فوتبال کشور دارند تشکر می‌کنم؛ بارها شاهد حمله به فوتبال کشور بودیم که این موضوع زیبنده نیست.

وی ادامه داد: همیشه گفتیم که اگر مدرکی مربوط به هر فردی موجود باشد، بدون شک فدراسیون فوتبال بدون اغماض برخورد خواهد کرد اما اگر فضایی مطرح شود که تهی از حقیقت باشد، افرادی که تهمت می‌زنند باید جوابگو باشند. پرونده مفتوح فدراسیون را با دقت پیگیری می‌کنیم و تا پایان هم این موضوع را ادامه خواهیم داد و منتظر اعلام رسمی دادگستری استان کرمان خواهیم ماند. قطعاً هر آن چیزی که مورد تاکید باشد مورد تایید فدراسیون فوتبال هم خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا قبل از شروع مسابقات آسیایی، ورزشگاه آزادی آماده خواهد شد یا خیر اظهار کرد: دوستان ما در ورزشگاه آزادی در سه شیفت مشغول کار هستند. واقعا تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و گزارشی به ما دادند. در فصل جدید لیگ نخبگان و مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، فیفا قوانین جدیدی را در حوزه ورزشگاه‌های میزبان اعمال خواهد کرد. موضوع جایگاه وی‌آی‌پی مورد تاکید است؛ حتما دوره زمانی که قبل از بازی‌های ملی ورزشگاه باید حالت پلمپ داشته باشد و در آن بازی برگزار نشود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

علوی ادامه داد: هم اینک ورزشگاه تختی مورد تایید است که برای فصل جدید میزبان بخشی از بازی‌های لیگ باشد. ورزشگاه آزادی با کار پرفشار مورد تاکید ناظر ای‌اف‌سی است و ناظران ویژه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است در این خصوص، هفته اول شهریور به ایران سفر کنند.

وی در مورد میزبانی ورزشگاه تختی از لیگ برتر فوتبال یادآور شد: بحث برگزاری مسابقات به غیر از شهرآورد، بازی‌های خیلی مهم تا نیم فصل است. قرعه‌کشی لیگ برتر در صورتی که روند خوب باشد، در هفته اول مرداد است و این برنامه نیز پیش‌بینی شده که سازمان لیگ در هفته دوم مرداد برنامه برترین‌های لیگ برتر را برگزار کند.

علوی درباره سقف بودجه برای باشگاه‌های لیگ برتری و برخورد فدراسیون فوتبال با متخلفان هم بیان کرد: جلسه‌ای که امروز در حال برگزاری است به غیر از صدور مجوز، با حضور مراجع ذی‌صلاح درباره همین موضوع سقف بودجه است. این را بدانیم که هر چیزی حتی مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد باید در نهایت ثبت شود. بنابراین هر شایعه‌ای می‌تواند مطرح شود اما ابتدا باید قرارداد ثبت شود تا درباره آن صحبت شود.

وی ادامه داد: امروز خوشحالم که لقمان کیاپاشا بازرس بخش ورزش سازمان بررسی نیز حضور داشت تا چنین روندی را با همکاری خود باشگاه‌ها پیگیری کنیم.

علوی درخصوص متفاوت بودن سقف بودجه برای باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند، گفت: باشگاه‌هایی در لیگ نخبگان حضور دارند می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار