کوپا آمریکای ۲۰۲۴؛

کشتی یانکی‌ها سوار بر جزر و مد سرخ؛ حسرت کهنه آمریکایی‌ها

تهران (پانا) - رقابت‌های کوپا آمریکای 2024، بامداد فردا هشتم تیر، با بازی‌های گروه C پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۳۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کشتی یانکی‌ها سوار بر جزر و مد سرخ؛ حسرت کهنه آمریکایی‌ها

رقابت‌های کوپا آمریکای 2024، بامداد هشتم تیر، با بازی‌های گروه C پیگیری می‌شود و در مهمترین این بازی‌ها، آمریکای میزبان به مصاف تیم فوتبال پاناما خواهد رفت.

آمریکایی‌ها در اولین دیدار خود در این گروه، تیم فوتبال بولیوی را با 2 گل شکست داد. دیگر دیدار این گروه را تیم‌های اروگوئه و بولیوی برگزار خواهند کرد.

گروه C: برخورد میزبان جام جهانی 2026 با  جزرو مد سرخ قاره آمریکا

آمریکای میزبان، مقابل جزر و مد سرخ قاره آمریکا، دنبال برپایی جشن صعود است، امشب آسمان کوپا آمریکای 2024، با صف آرایی تیم فوتبال اروگوئه مقابل بولیوی آبی خواهد شد.

بولیوی و پاناما تیم‌های قعرنشین این گروه هستند. تیم فوتبال اروگوئه به لطف یک گل زده بیشتر در صدر جدول این گروه قرار دارد. این دو تیم مقابل بالانشین‌ها، محکوم به برد هستند.

مرور کارنامه فوتبالی آمریکایی‌ها؛

آمریکایی‌ها 10 دوره در جام جهانی حضور داشتند و آخرین حضور تیم فوتبال آمریکا به جام جهانی 2014 به میزبانی برزیل بر می‌گردد، میزبان کوپا آمریکای 2024 ، بعد از 12 سال خود را در جمع میزبانان جام جهانی 2026 می‌بیند و طلسم ناکامی دهه اخیر را با میزبانی این رویداد مهم فوتبالی جهان از حضور در جام جهانی شکست.

جام جهانی 1930 اروگوئه، نخستین حضور آمریکایی‌ها در جام جهانی بود، تیم فوتبال آمریکا در این دوره تا نیمه نهایی راه یافت، ولی با برخورد به سد تیم فوتبال آرژانتین، از حضور در دیدار نهایی بازماند.

جام جهانی 1934، گام دوم آمریکایی‌ها در مستطیل سبز مهمترین رویداد فوتبالی جهان بود که مقابل ایتالیا با نتیجه تمسخرآمیز 7 بر صفر، از حضور به جع چهار تیم برتر جهان بازماند. تیم فوتبال آمریکا در جام جهانی 1950، در گروه مرگ قرار داشت و با تیم‌های فوتبال انگلیس و اسپانیا هم گروه بود. آمریکایی‌ها بعد از شکست مقابل اسپانیا، شیرهای سفید قاره اروپا را متوقف کردند.

آمریکایی‌ها، پس از چهار دهه ناکامی، جام جهانی 1994، با لاجوردی پوشان میزبان هم گروه شدند، تیم فوتبال آمریکا بعد از شکست مقابل ایتالیایی‌ها، مقابل تیم فوتبال چکسلواکی سابق، جشنواره گل به راه انداختند.

تیم فوتبال آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه با تیم ملی فوتبال ایران هم گروه بود، دوره‌ای که یوزهای ایرانی نمایش خوبی ارائه کردند و آمریکایی‌ها را در مستطیل سبز فوتبال جهان به زانو درآوردند.

 

حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا موشک فوتبال ایران، بارها دروازه آمریکایی‌ها را به لرزه درآوردند. یانکی‌های غرب وحشی، این بار در مستطیل سبز، مقابل قدرت یوزهای ایرانی تسلیم شدند.

آمریکایی‌ها در جام جهانی 2002، تا مرحله یک چهارم نهایی حضور پیدا کردند، ولی در مقابل ژرمن‌ها از حضور در جمع چهار تیم برتر جهان بازماندند. آنها در این دوره مکزیک و پرتغال را از پیش رو برداشتند. تیم فوتبال آمریکا در جام جهانی 2006 آلمان، با وجود قعر نشینی ترمز لاجوردی پوشان اروپا را کشید.

تیم فوتبال آمریکا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، شیرهای سفید اروپا را متوقف کردند و در مقابل ستارگان سیاه قاره آفریقا، به پیروزی رسیدند، "ستارگان آفریقا" لقب تیم فوتبال غناست.

آمریکایی‌ها در جام جهانی 2014 برزیل، با وجود شکست در مرحله گروهی مقابل ژرمن‌ها، بازی مرحله یک هشتم نهایی را به شیاطین سرخ اروپا واگذار کردند. تیم فوتبال آمریکا در جام جهانی 2022 غایب بود و یکی از میزبانان جام جهانی 2026 لقب گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار