قاب ماندگار خدمت سیدالشهدای خدمت از جنس ورزش

ساخت ۸۰ زمین چمن مصنوعی ۱۸ سالن ورزشی چند منظوره برای توسعه ورزش مدارس

تهران (پانا) - نگاه مدیریتی به ورزش یکی از دغدغه‌های شهید آیت الله رئیسی بود. با وفاداری به این وعده خود، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانالن را در مسند هدایت وزارت ورزش و جوانان قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۷۶۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
 قاب ماندگار خدمت سیدالشهدای خدمت از جنس ورزش

شهید آیت الله ابراهیم رئیسی سیدالشهدای خدمت در دولت سیزدهم، نگاهی ویژه به تقویت ورزش کشور در ابعاد قهرمانی وهمگانی داشت.

وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی در دولت سیزدهم، توسط سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی عملی شده است. رییس جمهور در آخرین دیداری که با جامعه ورزش کشور در بحث تقدیر از مدال آوران داشتند، بر لزوم احساس مسئولیت قهرمانان و ورزشکاران تأکید داشت. این توصیه و سفارش سیدالشهدای خدمت در آخرین روزهای عمر با برکتش بود.

سکوی قهرمانی ورزش در نگاه شهید آیت الله رئیسی، از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است. نگاه نظارتی بر هزینه‌کرد منابع برای ورزش، توصیه رییس جمهور به مدیران ورزشی بود.

شهید آیت الله رئیسی، برهزینه کردن برای ورزش به عنوان سرمایه‌گذاری برای گسترش یک معروف و انجام یک وظیفه مهم ملی تأکید داشت. رییس جمهوری یک خلع بزرگ در ورزش کشور را پس از دهه‌ها کم توجهی، بزرگ‌نمایی کرد و به اهمیت اقتصاد ورزش در خدمت نیازهای ورزشی اشاره داشت. بر لزوم تجهیزات استاندارد ورزشی حتی در روستاها هم تأکید داشت.

169148159

سیدالشهدای خدمت همواره احترام به بزرگتر را در کار و زندگی شخصی خود سرلوحه قرار داده بود و حتی در دیدارهای مردمی با کهنسالان و موسفیدان با احترام زیاد برخورد می‌کرد و در گود ورز ش، هم بر عدم فراموش شدن پیشکسوتان ورزشی تأکید داشت.

شهید آیت الله رئیسی دورنگاهی هم به تقویت مدیریت باشگاه‌ها، نیز با اهرم مدیر ورزشی داشت و به موضوع مهم اداره باشگاه‌ها به دست خود ورزشکاران زیر چتر حمایت‌‎های دولت، با فراهم سازی امکانات لازم در این زمینه تأکید داشت.

پیشتازان امید و غرور ملی در نگاه سید الشهدای خدمت، ورزشکاران و قهرمانان بودند. ورزش همگانی، حرفه ای و ورزش بانوان در نگاه شهید آیت الله رییسی موضوعی مهم بود. توجه به ورزش عشایری و روستایی از دیگر دغدغه‌های این رییس جمهور مردمی و انقلابی در دوران خدمت بود.

توزیع و تقسیم امکانات و ظرفیت‌های ورزشی بر اساس سند آمایش سرزمینی، یکی از مدل‌های اجرایی شهید آیت الله رئیسی در توسعه ورزش کشور از درون این نگاه ژرف استعدادها کشف و استخراج خواهد شد.

آیت الله رئیسی شهید جمهور در آخرین سفری که به مازندران داشت، برای تکمیل سالن ورزشی پنج هزار نفره جویبار،‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد. سیدالشهدای خدمت بعد از سال‌ها به مطالبه ورزشکاران در پایتخت کشتی ایران(جویبار) پاسخ داد.

 

۸۲ طرح نیمه‌کاره ورزشی در این استان قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم بر زمین مانده بود، با تلاش سیدالشهدای خدمت در دولت سیزدهم، ۶۰ طرح ورزشی در شهرهای مختلف مازندران افتتاح شد. سال گذشته ۳۳ طرح ورزشی در شهرهای مختلف مازندران تکمیل و افتتاح شد.

۲۱ طرح ورزشی بالای ۵۰ درصد در مازندران در دهه فجر سال 1403 در غروب فراغ سیدالشهدای خدمت به بهره‌برداری خواهد رسید. در دور نخست سفر رئیس جمهور ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیر ساخت ورزش مازندران در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ورزش مازندران جذب شد که ۲۰۰ میلیارد ریال بیشتر از مبلغ مصوب بود. این موارد تنها قطره‌ای از نگاه بی انتهای، شهید آیت الله رئیسی به توسعه ورزش در کشور است.

آیت الله رئیسی کنار افتتحاح سدهای متعدد در کشور، این بار در برداشتن سد چالش‌های زیر ساختی در ورزش کشورهم همت بالایی داشت، سیدالشهدای مقاومت در کنار کنترل تورم و نمودار صعودی رشد اقتصادی، دنبال حذف ویروس‌ها و بیماری‌ها از ورزش کشور برای صعود روز افزون نمودار صعودی ورزش قهرمانی با درخشش ورزشکاران ایران در میادین بین‌المللی بود.

شهید آیت الله رئیسی در کنار نگاه ویژه به معیشت مردم، دغدغه سفره قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور را داشت. فتوت و مردانگی را نان و نمک سفره قهرمانان و ورزشکاران کشور می‌دانست.تأکید داشت که یک ورزشکار نباید دغدغه معیشتی داشته باشد.

ورزشکار سالاری در بحث مدیریت ورزشی در عمق ورزش کشور، رویکردی کم نظری از سوی سیدالشهدای خدمت در دولت سیزدهم در راستای اعتلای ورزش کشور به ویژه در بُعد قهرمانی بود. نگرش خاصی در این راستا داشتند که باید فدراسیون‌ها در رشته‌های مختلف با مدیرانی از جنس آن رشته‌ها مدیریت شوند.

171154118

شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم، طلسم شکنی‌های زیادی در عرصه‌های مختلف رقم زدند، یکی از این موارد نگاه ویژه به ورزش بانوان بود. برای اولین بار در دولت سیزدهم بانوان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را بدست آوردند. این موارد صفحه‌هایی از کارنامه قطور سیدالشهدای خدمت در بحث توسعه ورزش قهرمانی در کشور بوده است.

80 زمین چمن مصنوعی در مدارس و 18 سالن ورزشی چند منظوره برای توسعه ورزش در مدارس، با تأکید شهید آیت الله دکتر ابراهیم رییسی ساخته شد. افتتاح بزرگترین سالن چند منظوره در جنوب بابل، واقع در شهر کتاب بعد از ۱۲ سال با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال نیز یکی دیگر از  امواج نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی با توقف در ساحل توسعه زیرساخت‌های ورزشی در کشور بوده است. 

مردمی سازی و ارزان سازی ورزش در توسعه ورزش و اینکه امکانات ورزشی استاندارد در اختیار مردم در روستاها و نقاط کم برخوردار هم باشد، یکی از دغدغه‌های ویژه سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی است. دسترسی آسان به اماکن ورزشی و خدمات ورزشی برای برقراری عدالت اجتماعی، از دیگر رویکردهای مهم رییس جمهور انقلابی و مردمی بود. اجرای 220 برنامه پیاده روی در بحث ورزش همگانی، یکی از خروجی‌های این نگاه عمیق رییس جمهور انقلابی و مردمی به قرار دادن ورزش در سبد کالای تمام ایرانیان حتی در مناطق کم برخوردار بوده است.

افتتاح ابر پروژه‌های روی زمین مانده هنر سیدالشهدای خدمت

شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی در افتتاح ابر پروژه‌های روی زمین مانده در کشور هم هنرمندانه، با قلم مدیریت جهادی و انقلابی، نقشی ماندگار در دوران مدیریت خود به عنوان رییس جمهور در دولت سیزدهم زد. یکی از این پروژه‌ها، موانع پیش‌روی تکمیل دو طرح عظیم منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم بود،این دست اقدامات سیدالشهدای مقاومت را در عرصه ورزش شاهد بودیم و پروژه‌های بزرگ ورزشی که در سال‌ها با غبار بی توجهی در قفسه فراموشی قرار  داشتتند، توسط شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی مورد توجه قرار گرفت.

تصویب بیش از ۴۵۰۰ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ همت

تصویب بیش از ۴۵۰۰ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ همت، نتیجه دو دور سفرهای استانی طی ۲.۵ سال از عمر دولت سیزدهم با تخصیص ۱۸۸ هزار میلیارد تومان، بیش از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفر بوده است.

واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه، یکی دیگر از رویاهایی بود که با همت و نگاه ویژه شهید آیت الله دکتر ابراهیم رییسی در دولت سیزدهم رقم خورد و در عمل اجازه نداد که سرخابی‌ها توسط فیفا و کنفدراسیون آسیا جریمه شوند. دولت سیزدهم در عمق، استقلال و پرسپولیس را از کمای مدیریت دولتی خارج کرد.

171154123

حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی در دوران ریاست شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم اضافه شد و این موضوع، یکی از انبوه اقدامات سیدالشهدای خدمت در رفع محرومیت در بحث زیرساخت‌های ورزشی بود.

خیلی از رشته‌های ورزشی ایران در تاریخ ورزش کشور در بازی‌های آسیایی هانگژو تاریخ ساز شدند، این موضوع به حمایت‌ها و نگاه ویژه دولت سیزدهم و شخصس شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بر می‌گردد.

برخی فدراسیون‌ها در گذشته، حال و روز خوبی به لحاظ مدیریتی نداشته و ندارند و در دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، کشتی ژیمناستیک به ساحل آرامش رسید. بازسازی ورزشگاه وطنی، نیز هدیه سیدالشهدای خدمت به نساجی‌چی‌ها بود.

171154055

نسیم خدمت مردمی سیدالشهدای خدمت در دولت سیزدهم، پائیز برخی چالش‌ها در مدیریت ورزش کشور را از بین برده است و با اهرم شعار مدیریت ورزش با مدیر ورزشی بهار مدیریتی در انتظار ورزش کشور خواهد بود.

تکمیل ۱۳۰ طرح ورزشی نیمه تمام، با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال

تکمیل ۱۳۰ طرح ورزشی نیمه تمام، با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در دستور کار دولت سیدالشهدای خدمت قرار داشته است و دولت سیزدهم، عزمی جدی برای تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها دارد. 

170624761

شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (شهید جمهور) سال گذشته در دومین سفر خود به ایالات متحده آمریکا برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد در صدر هیاتی سیاسی به این کشور سفر کرده بود، در سومین روز از این سفر در محل اقامت خود علاوه بر دیدار رؤسای جمهور چندین کشور دنیا، با جیانی اینفانتینیو رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پذیرفتن درخواست ملاقات رییس فیفا از سوی دکتر رئیسی رییس جمهور کشورمان در نیویورک و انجام مذاکراتی که اینفانتینیو بعد از این ملاقات آن را بسیار عالی ارزیابی کرد، نشان از آن دارد که سیدالشهدای خدمت به اهمیت رشته فوتبال و جایگاه آن واقف و در رفع مسائل این رشته پرطرفدار کشورمان در حوزه بین الملل بسیار جدی بود.

شهید آیت رئیسی عزم خود را برای واگذاری استقلال و جزم کرده بود

محسن گروسی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا، در خصوص اقدامات ورزشی دولت سیزدهم در دوران ریاست شهید آیت الله رئیسی سیدالشهدای خدمت، اظهار کرد: «یکی از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم در حوزه ورزش افتاد، واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی بود.»

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: «شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عزم خود را برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جزم کرده بود و در نهایت شاهد این طلسم شکنی بودیم.»

گروسی بیان کرد: «شهید آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم، دنبال تقویت ورزش قهرمانی بود، اقدامات خوبی هم در این راستا صورت گرفته است.»

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد: «خداوند روح مطهر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهوری را با شهدای کربلا محشور کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار