مناف هاشمی: غیبت بسکتبال و والیبال تأثیری در نشان‌آوری کاروان المپیک ندارند

تهران (پانا) - دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت غیبت بسکتبال و والیبال در المپیک پاریس تاثیری در نشان‌آوری کاروان ندارد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مناف هاشمی: غیبت بسکتبال و والیبال تأثیری در نشان‌آوری کاروان المپیک ندارند

سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در نشست هیات اجرایی این کمیته، گفت: بسکتبال و والیبال باعث شد که کسب سهمیه‌های دوره قبل را تکرار نکنیم  و امیدوار هستیم در این دوره از رقابت‌ها تعداد سهمیه ما به عدد ۳۵ برسد.  

دبیر کل کمیته ملی المپیک در سی و پنجمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اداممه داد:شاید از لحاظ کیفیت کار و نوع مدال‌ها در المپیک زیاد فرقی نداشته باشد برای اینکه کسب مدال برای والیبال و بسکتبال جزو برنامه‌های کمیته المپیک نبوده است.

وی در مورد پرداختی به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند، گفت: کف پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه کسب کردند ۱۵ میلیون تومان است و البته به این ورزشکاران همان زمان کسب سهمیه، ۵۰ میلیون پاداش پرداخت شده است همچنین با گزارش فدارسیون و تایید مرکز نظارت و با لحاظ کردن شاخص‌ها، ۲ تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود که این عدد همیشه متغیر است و کم و زیاد می‌شود.

وی در مورد مشکل بودجه کمیته ملی المپیک گفت: این اولین جلسه هیات اجرایی در سال جدید است و دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک  ابلاغ نشده بود. ما امسال سه رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم همچنین امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدید‌ها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند.

وی تاکید کرد: قرار شد با حمایت از رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت درخواست سهمیه کنیم تا به بیش از ۳۵ سهمیه برسیم.

مناف هاشمی در مورد بخش دیگری از جلسه هیات اجرایی گفت: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که ۳۸ رشته حضور دارد و ما ۳۲ رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون‌ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

هاشمی در مورد شعار کاروان ایران در المپیک پاریس گفت:  درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

وی درخصوص بودجه کمیته ملی المپیک گفت: بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردو‌ها بیشتر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار