در نشست با معتمدین و نخبگان شهرستان سوادکوه شمالی اعلام شد؛

خبر خوب وزیر آموزش و پرورش از سوادکوه به کل کشور؛ اولین هنرستان ایرانی گواهینامه بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ دریافت کرد

تهران (پانا) - نشست صمیمی نماینده دولت و وزیر آموزش و پرورش با معتمدین و نخبگان شهرستان سوادکوه شمالی عصر امروز در شهر شیرگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوب وزیر آموزش و پرورش از سوادکوه به کل کشور؛ اولین هنرستان ایرانی گواهینامه بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ دریافت کرد

رضامراد صحرایی در این نشست و پس از صحبت‌ها و درخواست‌های تعدادی از مدیران شهرستان، اظهار کرد: امروز از پروژه‌های شهرستان بازدید کردم. از زحمات تمام مسئولان شهرستان قدردانی می‌کنم. من حامل سلام رئیس‌جمهور به مردم این شهرستان هستم. حتما آیت‌الله رییسی در سفر بعدی به این شهرستان سفر خواهند کرد. 

وی ادامه داد: معادلات درباره اینگونه شهرستان‌ها باید کاملا بومی باشد. این شهرستان شرایط خاصی دارد. این از برکات رییس‌جمهور محترم و سفرهای ایشان است که مشکلات اینگونه شهرستان‌ها را در میدان می‌بینیم و حل می‌کنیم. 

صحرایی با بیان اینکه دولت سیزدهم کمر همت بسته که مشکلات را حل کند، گفت: هیچکدام از مشکلاتی که امروز ما دیدیم مربوط به سه سال اخیر نیست. 

افتخار دولت شما این است که عموما از مناطق محروم کشور هستند 

نماینده رییس‌جمهور در سفر به شهرستان سوادکوه، گفت: افتخار دولت شما این است که عموما از مناطق محروم کشور برخاسته‌اند. من سه کار ویژه را که امروز بازدید کردم منتقل خواهم کرد و حتما مسئولان مربوطه حضور پیدا خواهند کرد و پیگیر این مشکلات خواهند بود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین مسأله مربوط به مدارس و برخی اختلافات موجود حتما پیگیری خواهد شد.

دولت مردمی مسئله‌ای را به بعد منتقل نخواهد کرد

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های‌مان را ببینیم، گفت: باید آنچه را که داریم چراغی قرار دهیم و امید قرار دهیم برای به دست آوردن چیزهایی که نداریم. اما همیشه از نداشته‌‌ها گفتن باعث ناامیدی خواهد شد. این دولت بنا ندارد مسأله‌ای را به بعد منتقل کند. دولت مردمی، حال را به آینده انتقال نخواهد دهد. اگر برای خدمت به مردم مجبور باشیم از سد سختی‌های برخی گروه‌ها بگذریم حتما با جهاد انجام خواهیم داد. 

رضامراد صحرایی با بیان اینکه برخی مشکلات کمبود مدارس در شهرستان وجود دارد، گفت: سه ملک ما را فرماندار وقت واگذار کرده است و اکنون دانش‌آموزان مشکل دارند.

تعیین ۱۶۶۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش مازندران در دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور 

وی اظهار کرد: در سفر دولت ۱۵ همت پول برای استان دیده شده است و بیشترین حجم به وزارت نیرو داده شده است. بعد از نیرو به وزارت راه داده شده که بیشترین پروژه‌های شما در این دو حوزه است. اما ۱۶۶۰ میلیارد هم در رتبه سوم به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و معلوم است به درستی برنامه‌ریزی شده است. 

وی با تاکید بر اینکه این اهتمام دولت با اتحاد خود شما عینیت پیدا می‌کند، گفت: این مصوبات که ابلاغ شده است همت مسئولان شهرستان را می‌طلبد که به دقت آن‌ها را دنبال کنند.

اولین هنرستان ایرانی گواهینامه بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ گرفت

رضامراد صحرایی، وزیر مدرسه‌ها اما در پایان این نشست خبر خوبی هم برای دانش‌آموزان داشت و این خبر را در این جلسه به کل کشور اعلام کرد. صحرایی گفت: این خبر مهم این است که اولین هنرستان ایرانی موفق شد گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بگیرد، این هنرستان به نام هنرستان دریایی شهید کلانتری در شهرستان محمودآباد واقع شده است. ما ۱۰ هنرستان دریایی در کل کشور داریم. در این هنرستان‌ها سه رشته ناوبری، تعمیرات موتورهای دریایی و الکترونیک و مخابرات آموزش داده می‌شوند. این گواهینامه که دریافت شده از این به بعد بچه‌های فارغ‌التحصیل این هنرستان‌ها می‌توانند روی کشتی‌ها بروند و کار کنند.

هدیه ویژه به مردم شهرستان سوادکوه شمالی

وی همچنین هدیه دیگری برای مردم این شهرستان داشت و گفت: ظاهرا یک فضای آموزشی بلااستفاده در شهرستان وجود دارد. اگر مدیرکل تایید کنند که بلااستفاده است، این فضا در اختیار کانون پرورش فکری قرار خواهد گرفت و این هدیه رییس‌جمهور به مردم شهرستان سوادکوه شمالی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار