جام جهانی وزنه‌برداری پوکت تایلند؛

آیت شریفی از کسب سهمیه المپیک بازماند

تهران (پانا) - وزنه بردار دسته به‌اضافه ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان در جام جهانی وزنه‌برداری رکورد ۴۴۷ کیلوگرم را ثبت کرد اما موفق به گرفتن سهمیه المپیک نشد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت شریفی از کسب سهمیه المپیک بازماند

در آخرین روز از جام جهانی وزنه‌برداری تایلند در پوکت تایلند که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، ابتدا رقابت گروه B دسته باضافه ۱۰۹ کیلوگرم برگزار شد.

آیت شریفی، نماینده کشورمان رکورد ۴۴۷ کیلوگرم را ثبت کرد و در این گروه اول شد اما موفق به شکست علی داودی برای گرفتن سهمیه المپیک دسته فوق سنگین نشد.

شریفی رکورد ۲۰۱ یک‌ضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۴۷ کیلوگرم را ثبت کرد. او برای گرفتن سهمیه المپیک دسته فوق سنگین با علی داودی هموطن خود رقابت داشت. داودی با رکورد ۴۵۲ کیلوگرم در رنکینگ المپیک نفر چهارم است و سهمیه دارد.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، ۱۰ نفر اول هر وزن المپیکی می‌توانند سهمیه بگیرند اما از هر کشور تنها یک نفر سهمیه می‌گیرد. 

جام جهانی وزنه‌برداری به عنوان آخرین و البته یکی از اصلی‌ترین مراحل گزینشی بازی‌های المپیک پاریس از ۱۳ فروردین در پوکت تایلند آغاز و امروز با برگزاری دسته فوق سنگین به پایان خواهد رسید. همه مدعیان سهمیه المپیکی برای قطعی کردن سهمیه خود باید در جام جهانی حضور داشته باشند و غیبت به منزله از دست دادن المپیک پاریس است.

میرمصطفی جوادی نماینده کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم سهمیه المپیک ایران را در این دسته قطعی کرد و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه بازماند.

در دسته فوق سنگین علی داودی تا ساعتی دیگر در گروه A این مسابقات به روی تخته می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار