جام‌جهانی وزنه‌برداری تایلند؛

«‌دهدار» از کسب سهمیه المپیک بازماند

تهران (پانا) - ملی‌پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران نتوانست حد نصاب لازم را برای حضور در جمع ۱۰ نفر برتر این دسته به دست آورد و از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ بازماند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
«‌دهدار» از کسب سهمیه المپیک بازماند

‌رقابت گروه A جام جهانی وزنه‌برداری تایلند (آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس) برگزار شد و رضا دهدار در دوضرب خوب کار نکرد و نتوانست جزو ۱۰ نفر اول رنکینگ المپیک قرار بگیرد.

در ادامه این پیکار‌ها امروز رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم در ۲ گروه B و A برگزار شد که رضا دهدار نماینده ایران در این دسته بود. دهدار تا پیش از پیکار‌های جام جهانی وزنه‌برداری تایلند در رتبه نهم لیست گزینشی المپیک این دسته قرار داشت، اما هنرنمایی وزنه برداران ترکمنستان و ساموآ موجب شد تا وی به رتبه یازدهم تنزل پیدا کرده و حتی کسب سهمیه او نیز در خطر باشد.

‌صبح امروز و در پایان رقابت‌های گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم داوران‌بیک حسن‌بایف از ترکمنستان و دان اوپلوگی از ساموآ با ثبت رکورد‌های مجموع ۳۹۲ و ۳۹۱ کیلوگرم به رده‌های هشتم و دهم رنکینگ کسب سهمیه المپیک صعود کردند تا دهدار به رده یازدهم برود. دهدار برای قرار گرفتن در جمع ۱۰ نفر برتر این وزن باید مجموع ۱۹۳ کیلوگرم را به ثبت برساند و منتظر عملکرد دیگر رقیبان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم باشد.

‌رقابت‌های گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم امروز برگزار شد و دهدار رقابت سختی با غول‌های وزنه‌برداری چین، بحرین، کره‌جنوبی و کلمبیا داشت.

‌کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای حرکت نخست دهدار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم را پیشنهاد دادند که نایب قهرمان جهان در مهار این وزنه مشکلی نداشت. دهدار در حرکت دوم یکضرب موفق به مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی شد تا امید خود را برای رسیدن به المپیک افزایش دهد.

‌دهدار در تلاش سوم خود وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را مهار کرد تا بیش از پیش به رقابت‌های دوضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم امیدوار باشد. دهدار با مهار این وزنه موفق شد ۲ کیلوگرم رکورد شخصی خود را نیز ارتقا دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار