خیز یوزها برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶؛

بیانی: امثال ترکمنستان در فوتبال آسیا مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت امثال ترکمنستان در فوتبال آسیا، مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند. گروهی که تیم ملی فوتبال ایران در آن قرار دارد، خیلی برای فوتبالیست‌های ایران دردسرساز نیست.

کد مطلب: ۱۴۶۵۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بیانی: امثال ترکمنستان در فوتبال آسیا مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند

تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت ۱۸:۳۰ هفتم فروردین، در چهارمین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف ترکمنستان خواهد رفت که در دیدار قبلی خود دوم فروردین با ۵ گل این تیم را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

اما ۳ مدافع تیم ملی در این دیدار، با خطر محرومیت رو‌به‌رو هستند و اگر کارت زردی در بازی فردا مقابل ترکمنستان دریافت کنند، مسابقه آینده ایران مقابل هنگ کنگ را از دست خواهند داد.

محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل‌زاده و سامان فلاح سه بازیکن تیم ملی هستند که در صورت دریافت کارت زرد در بازی برگشت با ترکمنستان، دیدار مقابل هنگ کنگ در روز ۱۷ خرداد را از دست خواهند داد.

ملی پوشان فوتبال ایران عصر دیروز در فاصله ٢۴ ساعت، تا دیدار برابر ترکمنستان، در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عشق آباد به تمرین پرداختند. در ١۵ دقیقه ابتدایی این تمرین خبرنگاران و عکاسان ترکمنستانی حضور داشتند و با کنجکاوی و دقت تمرین تیم ایران را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا پوشش خبری می‌دادند.

حضور سردار آزمون در تمرین و پیاده‌روی این بازیکن در کنار علیرضا شهاب، فیزیوتراپ تیم ملی نیز برای رسانه‌های ترکمنستانی جالب توجه بود.

سرپرست فدراسیون فوتبال ترکمنستان، نیز در ورزشگاه عشق‌آباد حضور داشت و برای دقایقی در کنار مهدی محمدنبی نایب رییس اول فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی ایران به گفت‌وگو پرداخت.

14020828000536_Test_PhotoN

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا، در آستانه دیدار برگشت تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان، اظهار کرد: «تیم ملی در مقابل ترکمنستان، بازی سختی پیش رو نخواهد داشت، زیرا امثال ترکمنستان در فوتبال آسیا، مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند.»

این پیشکسوت فوتبال افزود: «گروهی که تیم ملی فوتبال ایران در آن قرار دارد، خیلی برای فوتبالیست‌های ایران دردسر ساز نیست، فقط ازبکستان، قدری ممکن است مشکل ایجاد کند، ولی این تیم هم در ورزشگاه آزادی محکوم به شکست است.»

بیانی تأکید کرد: «لژیونرهای ایران، می‌توانند برگ برنده فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2026 باشند، ولی نباید از موضوع مهم جوانگرایی در تیم ملی غافل شد، حضور در جام جهانی 2026 و درخشش در این جام و برای اولین بار صعود به مرحله حذفی، این رویداد مهم ورزشی جهان،  نیاز دارد تیمی جوان و با تجربه در این آوردگاه مهم حضور پیدا کند.»

وی بیان کرد: «غیبت برخی لژیونرها در دیدار مقابل تیم فوتبال ترکمنستان، مانند سردار آزمون برای تیم ملی فوتبال دردسر ساز نیست.»

61839116_605

بیانی با اشاره به اینکه در هر شرایطی فوتبال قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: «ترکمنستانی که در ایران، با جشنواره گل بدرقه می‌شود در کشورخودش، دنبال کسب هر 3 امتیاز است.»

این پیشکسوت فوتبال کشور با تأکید براینکه فوتبالیست‌های ایران در دیدار فردا، باید شش دانگ بر روی ضد حملات ترکمنستان و هر از چند گاهی، حملات این تیم تمرکز کنند، گفت: «چون آنها هم در این دیدار دنبال پیروزی هستند.»

بیانی اظهار داشت: «امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران، با صعود از این گروه، بتواند در نهایت یکی از نماینگان فوتبال آسیا در جام جهانی 2026 باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار