در گفت‌وگو با پانا:

حسین پاشایی: پرسپولیس با شایستگی قهرمان لیگ و جام حذفی شد

در فوتبال حرفه‌ای سقف قرارداد معنی ندارد/ بودجه ما در ذوب آهن معقول بود/ بین مربیان زدوبند نمی‌شود

تهران (پانا) - مربی ذوب آهن معتقد است پرسپولیس با شایستگی قهرمان لیگ برتر ‌و جام حذفی شده و همه باید به عملکرد این تیم احترام بگذارند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حسین پاشایی: پرسپولیس با شایستگی قهرمان لیگ و جام حذفی شد

حسین پاشایی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت همکاری خود با باشگاه ذوب‌آهن اظهار کرد: «منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. با پایان لیگ، قرارداد ما هم با ذوب‌آهن به پایان رسید. هنوز جایی قطعی نشده است و منتظریم ببینیم مسئولان کارخانه ذوب آهن و رئیس هیات مدیره چه تصمیمی می‌گیرند. عملکرد ما در این مدتی که بودیم، کاملاً مشخص است. تیم بعد از چند سال بی‌ثباتی و فانوس به دستی، به یک آرامش رسید و اگر قهرمانی یا سهمیه آسیا می‌خواهیم باید بیشتر از این‌ها بودجه بگذاریم و تلاش کنیم تا به هدف برسیم.»

وی افزود: «از ابتدای فصل مشخص بود که سال سختی در پیش داریم. واقعاً همه بازی‌ها دشوار بود. تیم‌ها به هم نزدیک بودند. دیدید که هم قهرمان و هم تیم سقوط‌کننده هفته آخر مشخص شد. این نشان می‌دهد که چقدر فصل دشوار بوده است. هم برای تیم‌های بالای جدول و هم پایین جدول فصل پر نوسان و فرسایشی بود. بالاخره فصلی بود که جام جهانی داشتیم و وقفه‌های زیادی هم ایجاد شد. بااین‌حال بعد از جام جهانی کیفیت بازی‌ها بالاتر رفت و به عقیده من هفته‌های انتهایی واقعاً فوتبال‌های فوق‌العاده زیبا دیدیم.»

مربی ذوب‌آهن تصریح کرد: «تیم‌ها بر اساس هزینه‌ای که کرده بودند، نتیجه گرفتند. از بالای جدول تا پایین جدول اگر دقت کنید، تقریباً رده تیم‌ها بر اساس بودجه‌شان بود. تیم ما با بودجه معمولی و معقول بسته شد نه محدود. بالاخره مدیران ذوب‌آهن با بودجه معقولی که در نظر گرفتند، ما هم به همان اندازه نتیجه قابل قبولی گرفتیم. ما ۳ بازیکن خود را ابتدای فصل از دست دادیم که روی آن‌ها خیلی حساب کرده بودیم. ابراهیم‌زاده، باقرپسند و سجاد آشوری در بدترین زمان ممکن مصدوم شدند. اگر بودند، حداقل ۶ تا ۱۰ امتیاز برای ما می‌گرفتند. اما نیم‌فصل دوم هماهنگ‌تر شدیم و نتایج هم بهتر شد.»

حسین پاشایی درخصوص اینکه آیا پرسپولیس شایسته قهرمانی بود، گفت: «وقتی تیمی هم در لیگ و هم حذفی قهرمان می‌شود، دیگر نمی‌شود گفت که شانسی بوده است. آن‌ها واقعاً تیم یکدست، پرمهره، باتجربه و قدرتمندی بودند که توانایی‌شان را نشان دادند. در بهترین زمان توانستند از رقیب جلو بیفتند و قهرمان شدند. آن‌ها با شایستگی توانستند دو قهرمانی بیاورند. همه باید به عملکرد پرسپولیس احترام بگذارند. اگر سپاهان یا استقلال هم قهرمان می‌شدند، این حرف را می‌زدم. هم قهرمانی‌شان با شایستگی بود و هم پاک. اینکه می‌گویند فلان مربی مقابل تیم موردعلاقه‌اش وا می‌دهد، درست نیست. اتفاقاً کادر ما وقتی مثلاً جلوی پرسپولیس بازی دارد، دوست دارد بهترین عملکردش را نشان دهد تا روزی بتواند جای آن مربی را بگیرد. واقعاً بین مربیان هیچ زدوبندی وجود ندارد. فوتبال ما پاک است و این حرف‌ها را برای فرار از ضعف‌هایشان می‌زنند.»

وی با اشاره به تعیین سقف قرارداد تأکید کرد: «واقعاً مطرح کردن چنین مسائلی در فوتبال حرفه‌ای خنده‌دار است و سقف معنی ندارد. تیم‌ها با سرمایه‌گذاری باید بهترین نفرات را بگیرند و هر تیمی بر اساس هدفی که دارد، یارگیری می‌کند. البته معتقدم اگر تیمی از امکانات و خدمات دولتی استفاده می‌کند، باید این برای همه تیم‌ها یکسان باشد. اما در فوتبال ما جنگ تیم‌ها نابرابر است. اگر اشتباه نکنم چند سال قبل در لیگ آمریکا به همه‌ تیم‌ها امکانات برابر داده شد. این تیم‌های پرسپولیس و استقلال برای بازیکنان جذاب است. اما ببینید بازیکنی که این دو تیم را رها می‌کند و به تیم‌های شهرستانی می‌رود، حتماً آنجا خیلی برایش هزینه کرده‌اند. باید به مالکان تیم‌های خصوصی که از جیب شخصی هزینه می‌کنند، امکانات بدهند و از آن‌ها حمایت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار