ایمان عالمی در گفت‌وگو با پانا

استقلال با ادامه فوتبال دفاعی در نیم فصل دوم به مشکل برخورد می‌کند

مس رفسنجان بازی راحتی برای تیم فرهاد مجیدی نخواهد بود

تهران (پانا) - مربی سابق استقلال تهران معتقد است این تیم اگر به ارائه فوتبال دفاعی ادامه دهد، در نیم فصل دوم به مشکل برخورد خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استقلال با ادامه فوتبال دفاعی در نیم فصل دوم به مشکل برخورد می‌کند

ایمان عالمی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تاکتیکی استقلال تا پایان هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: « با توجه به خریدهایی که این فصل برای استقلال انجام شده، فوتبال باکیفیت و تاکتیکی با گذشته 13 هفته از لیگ برتر از تیم ندیده‌ایم و خبری از دیکته کردن تاکتیک استقلال به رقیب نبوده است. به نظر می‌رسد هدف کادر فنی استقلال در این فصل لیگ برتر این است که گل بزنند و از گلی که زده‌اند دفاع کنند اما این سیستم و تاکتیک برای تیمی که مدعی قهرمانی در این فصل است و سال‌ها قهرمان فوتبال ایران بوده به هیچ عنوان خوب نیست.»

وی درباره وضعیت خط دفاع و هافبک استقلال در این فصل گفت: « هر چهار مدافع استقلال در این فصل عملکرد خوبی داشته‌اند و در کنار سید حسین حسینی روند خوبی را در پیش گرفته‌اند و به اوج هماهنگی رسیده‌اند اما در خط هافبک به علت تغییراتی که صورت گرفته این سطح از هماهنگی دیده نمی‌شود هر چند باید گفت که مهدی مهدی‌پور شرایط خوبی دارد و توانسته نمایش خوبی را ارائه کند. در مجموع به خط دفاع و هافبک استقلال تا پایان هفته سیزدهم می‌توان نمره قبولی داد.»

مهاجم سابق استقلال در ادامه درباره عملکرد خط حمله این تیم گفت: « مهاجم‌های استقلال هنوز با گذشت سیزده هفته از لیگ برتر نتوانسته‌اند هماهنگ شوند و جای خالی مهدی قایدی و شیخ دیاباته را پرکنند. به همین علت است که ما در اکثر بازی‌های استقلال شاهد گلزنی مدافعان و هافبک‌ها برای استقلال هستیم. فرهاد مجیدی باید خیلی بیشتر روی خط حمله تیمش کار کند ضمن اینکه ارسلان مطهری هم به جای اینکه روی نیمکت باشد، در زمین می‌تواند به کمک تیم بیاد و بهتر از رودی ژستد کار کند.»

مربی سابق استقلال تهران درباره ادامه رقابت‌های لیگ برتر گفت: « استقلال اگر بخواهد با همین تاکتیک و شرایط پیش برود در نیم فصل دوم به مشکل برخورد خواهد کرد و کار دچار مشکل می‌شود، تیم برای موفقیت در پایان فصل و رسیدن به هدف نیاز دارد که در نیم فصل دوم تغییراتی را در تاکتیک تیم داشته باشد. همانطور که گفتم اینکه تیم یک گل بزند و بعد گل عقب کشیده و فقط دفاع کند اصلا برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود خوب نیست. شما شاید بتواند 90 دقیقه گل زده دفاع کنید اما ممکن است دفاع کردن تیم بعد از گل زدن، مانند آنچه در بازی با فجر سپاسی و آلومینیوم اراک رخ داد، در آخرین ثانیه‌ها از بین برود. در نیم فصل دوم کار تمام تیم‌ها سخت‌تر خواهد شد و برای موفقیت تیم باید براساس نیازها با خرید بازیکن تقویت شود.»

ور در واکنش به انتقاد هواداران استقلال از عملکرد آرش رضاوند گفت: « در فوتبال هر بازیکنی ممکن است روز خوب و روز بد داشته باشد و نباید زمانی که روز بد بازیکن است او را تخریب کرد. آرش نیاز به روحیه دادن بیشتر داد و با ایجاد انگیزه و روحیه او باز هم می‌تواند فوتبال مورد نظر هواداران را ارائه کند.»

عالمی در پایان درباره بازی عصر امروز استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته چهاردهم لیگ برتر گفت: « مس بازیکنان و مربی جوانی دارد که تا به اینجای کار در دومین فصل حضور در لیگ برتر توانسته عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد و امروز هم مقابل استقلال فوتبال خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. به نظر من استقلال امروز کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت و به هیچ عنوان نمی‌توان بازی راحتی را پیش‌روی تیم فرهاد مجیدی دید اما در مجموع امیدوارم استقلال بتواند صدر جدول را حفظ کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار