مجید جلالی در گفت‌وگو با پانا

بازیکنان بین‌المللی تیم ملی ما را دلگرم می‌کنند؛ مهم‌ترین دغدغه مدیریت این بازیکنان است

در لیگ قهرمانان مشخص شد برگزاری متمرکز انتخابی جام جهانی به نفع تیم ملی ایران است

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران در صورت مدیریت صحیح بر بازیکنان و حواشی بازی کردن در بحرین، تیم ملی ایران می‌تواند هر 4 بازی خود در انتخابی جام جهانی را با برد تمام کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بازیکنان بین‌المللی تیم ملی ما را دلگرم می‌کنند؛ مهم‌ترین دغدغه مدیریت این بازیکنان است

مجید جلالی در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دور برگشت مقدماتی جام جهانی گفت: « اتفاقات زیادی برای تیم ملی کشورمان افتاد که می‌توانیم راجع به آن‌ها صحبت کنیم، از روند آماده‌سازی تیم ملی، نبود بازی تدارکاتی و گرفتن میزبانی، اما به نظرم دیگر وقت این حرف‌ها گذشته و باید به تیم ملی و چهار دیدار پیش‌رو فکر کنیم و به این مسائل دیگر اهمیت ندهیم. »

وی ادامه داد: « با وجود همه مشکلاتی که بر سر راه تیم ملی قرار گرفت، اما یک موضوع اهمیت دارد که ما را دلگرم می‌کند و آن هم بازیکنان‌تیم ملی است که اکثر آنها در اوج تجربه بین‌المللی هستند و در اکثر پست‌ها ما بهترین بازیکنان را در اختیار داریم که همگی در سطح بین‌المللی کار کردند و از آمادگی خوبی هم برخوردار هستند. من فکر می‌کنم در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه برای تیم ملی این است که این ظرفیت به درستی مدیریت شود. »

پیشکسوت فوتبال ایران درباره انگیزه بازیکنان تیم ملی با وجود مشکلات متعدد، گفت: « بازیکنان تیم ملی به لحاظ فنی، انگیزشی، اتحاد در بالاترین سطح هستند. آنها می‌دانند رفتن به جام جهانی برای یک بازیکن چقدر امتیاز دارد. مگر یک بازیکن چقدر شانس رفتن به جام جهانی را در طول ورزش حرفه‌اش را دارد؟! بنابراین آنها بیشتر از هر کسی دیگری در این شرایط دوست دارند حضور در جام جهانی را تجربه کنند. این بازیکنان به لحاظ اتحاد و همدلی، مسائل فنی و انگیزشی در بالاترین سطح هستند. »

جلالی ادامه داد: « اصلی‌ترین کاری که سرمربی تیم ملی در این چند روز باید انجام دهد این است که هماهنگی تاکتیکی را براساس سیستم مدنظر، از طریق تمرینات سبک امتحان کنند تا از این طریق بتوانند به بهترین چیدمان برسند.در حال حاضر اصلی‌ترین هدف برای سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان باید این باشد که از پتانسیل و ظرفیت بازیکنان به خوبی استفاده و آن را هم مدیریت کند. »

سرمربی سابق نساجی قائمشهر افزود: « همانطور که گفتم مشکلاتی که برای تیم ملی به وجود آمد زیاد بود، گرفتن میزبانی از ایران و بازی کردن در بحرین، اما همه این مسائل خارج از زمین است. الان زمانی است که تیم ملی باید در داخل زمین مدیریت شود و مسئولان اجرایی فدراسیون هم همه مسائل را زیرنظر بگیرند. ممکن است در شرایط فعلی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی به وجود بیاید بنابراین آنها باید به خوبی نظارت داشته باشند تا هیچ مشکلی به پجود نیاید و آرامش تیم ملی هم بهم نخورد. »

وی در مورد وضعیت حریفان ایران در این مرحله گفت: « بازیکنان تیم ملی به لحاظ فنی در آماده‌ترین سطح هستند، اما شیوع کرونا باعث شده تیم‌ها کمی افت کنند و حتی این موضوع را در باشگاه‌های آسیایی دیدیم که این بیماری به لحاظ فنی به تیم‌ها آسیب زده است. ما از بابت بازیکن نگرانی نداریم و اگر موضوعات بیرونی مدیریت شود مشکلی به وجود نخواهد آمد. بازی‌ها به گونه‌ای چیده شده است که تیم ملی به صورت یکی در میان با تیم‌های عراق و بحرین دیدار دارد. البته من معتقدم بازیکنان حتی هنک‌کنگ را هم در این مسابقات باید جدی بگیرند و هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت. »

جلالی خاطرنشان کرد: « اگر بازیکنان مسلط به بازی باشند و سرمربی تیم ملی هم سیستم چینش بازیکنان را آزمون خطا کرده باشد و بداند با چه سیستمی بازی خواهند کرد و دچار سردرگمی نشوند من به آینده این تیم امیدوار هستم و به کسب ۴ پیروزی و صعود به جام جهانی بسیار خوشبین هستم. همانطور که تاکید کردم ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که هر کدام به تنهایی می‌توانند بازی را دربیاورند، در صورتی که امور بیرونی مدیریت شود و سرمربی تیم ملی هم بداند چینش خوبی انتخاب کند قطعا تیم ما با وجود این مهره‌ها پیروز خواهد شد. شکل برگزاری مسابقات هم جای امیدواری دارد، چرا که دیدار اول ایران با هنگ‌کنگ به نوعی بازی تدارکاتی محسوب می‌شود و از این نظر بازیکنان به لحاظ روحی و فنی آماده‌تر می‌شوند. »

کارشناس فوتبال کشورمان به نبود بازی‌های تدارکاتی و آسیب آن به تیم ملی اظهار کرد: « به نظرم ما باید واقع بین باشیم، تیم ملی موقعیت برگزاری بازی تدارکاتی را نداشت، آیا اگر بازی تدارکاتی برگزار می‌شد سرمربی تیم می‌توانست همه بازیکنان را از گوشه و کنار جهان به اردو دعوت کند و بازی تدارکاتی برگزار کند؟ قطعا خیر چون شرایط آمدن نداشتند. بنابراین شرایط به این صورت بود و چاره‌ای هم نبود. البته که به شرایط آماده‌سازی تیم ملی نقدهایی وارد هستند، اردوی یک هفته کیش هم فرصت خوبی برای مسائل فنی و روحی روانی بود. البته شکل برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز یک امتیاز برای ایران است چرا که تیم‌های ایرانی در باشگاه‌های آسیا هم نشان دادند در برگزاری مسابقات به شکل متمرکز عملکرد بهتری خواهند داشت. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار