مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان عنوان کرد؛

هنر، زبانی موثر در انتقال مفاهیم فرهنگی

همدان (پانا) - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان زبان هنر را عامل مهمی در انتقال مفاهیم فرهنگی به دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هنر، زبانی موثر در انتقال مفاهیم فرهنگی

فاطمه ستاری نوید صبح امروز در حاشیه بازدید از چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری امید فردا، در گفت‌وگو با پانا بااشاره به جایگاه هنرمند در جامعه اظهار کرد: اصحاب هنر در اقشار جامعه، دارای نقش بی دلیلی هستند. همان طور که شهید آوینی فرمود، «هنرمند از آسمانیان می‌گیرد و بر زمینیان می بخشد؛ پس سینه‌اش باید قابلیت نزول ملائکه‌ای را داشته باشد که واسطه الهام هستند.»

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: دستگاه‌های متولی در امور فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید از بستر دانش‌آموزان خلاق و هنرمند که توانایی ایفای نقش در امر فرهنگ‌سازی دارند، استفاده نمایند که همین امر مستلزم نگاه های ویژه‌ای است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ظرفیت‌های دانش‌آموزان اظهار کرد: اهمیت نقش و حضور دانش‌آموزان در اجتماع، نباید مورد غفلت واقع شود. با توجه به فراگیری فضای مجازی و آسیب‌های مخرب استفاده نادرست از آن در بین نوجوانان، برگزاری چنین جشنواره‌های هنری همچون جشنواره امید فردا، می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.

ستاری نوید در ادامه افزود: برگزاری چنین جشنواره‌های دانش‌آموزی، اقدامی مفید و موثر در راستای گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان به نحو سالم و صحیح به شمار می‌رود که کمک بسزایی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و فرصتی برای دیده شدن آنها در جامعه می‌کند.

ستاری نوید رقابت‌ شرکت کنندگان در جشنواره را در سطح بالایی ارزیابی کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد اجراهای با کیفیت و خوب دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف هنری از جمله سرود، نقالی، تئاتر و نمایش خوانی بودیم که به نوبه خود، بسیار لذت بردیم.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای دانش‌آموزان اشاره کرد: به نوبه خودم از تمامی عوامل برگزاری جشنواره اعم از دانش‌آموزان شرکت کننده، داوران، مربیان و همکاران تلاش‌گر در سازمان دانش‌آموزی و اداره کل آموزش و پرورش، تقدیر و تشکر می‌کنم.

گفتنی است در پایان، از معصومه آهنگر، مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت روز معلم در محل خبرگزاری پانا توسط فاطمه ستاری تقدیر و تشکر بعمل آمد.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد جواد فرمان‌پور

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار