معاون وزیر :
چهارچوب سنتی آموزش دیگر جوابگوی یادگیری پویا نیست
هرمزگان (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: هر چه ما به سمت بهرهگیری از ابزارهایی نظیر اردو، بازی و هنر در کلاس درس پیش برویم، به تحقق اهدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک تر خواهیم شد.
حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور که به میزبانی شهرستان میناب استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر بهرهگیری از موقعیتهای متنوع یادگیری تأکید دارد و تئاتر درسی تجلی تنوعبخشی به محیطهای یادگیری است.»
وی افزود: «چهارچوب سنتی آموزش دیگر جواب گوی یادگیری پویا نیست و فعالیتهای پرورشی و تربیتی مدارس همان درس است و ما چارهای جزء رفتن به این راه برای تعمیق یادگیری نداریم و نباید دانشآموزان برای حضور در این فعالیتها مورد خطاب قرار گیرند.»
به گفته پورثانی، بعضی اوقات گفته میشود که زیسته دانشآموزان ما به خاطر پلتفرمهای مجازی، یک فضای متفاوت شده است و دانشآموزان حوصله دنبال کردن یادگیری را ندارند، ولی تئاتر درسی نشان دادهاست که هرجا یک مربی و معلم در مسیر درست یادگیری قرار گرفته و از ابزارهای مناسب برای آموزش پویا و بانشاط استفاده کند، دانشآموزان با علاقه زیاد میآیند چرا که ۱۲ هزار دانشآموز و کلاس درس در سراسر کشور در چهارمین جشنواره تئاتر درسی مشارکت داشتند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور بیان کرد: «اعتکاف دانشآموزی با حضور ۶۰۰ هزار نفر از مثالهای بارز دیگر است که مبتنی بر آموزش در چهارچوب فعالیتهای پرورشی و دوری از فضای سنتی آموزش است و دانش آموزان را سه روز از تلفنهمراه و فضای مجازی که مورد علاقه آنها بود دور نگه داشت.»
حجت الاسلام پورثانی ادامه داد: «میگویند که دانشآموزان امروز نسل «z و آلفا» هستند که کاری به دین و باور های ملی ما ندارد، ولی امسال ما برای اعتکاف دانشآموزی مشکل کمبود مسجد و مربی داشتیم چون با استقبال گسترده همین دانشآموزان روبرو بودیم.»
معاون وزیر آموزش و پرورش کشور تاکید کرد: «هنر توانمندترین ابزار در تربیت ساحتهای ششگانه است و هرجا به عنصر هنر به درستی نگاه کردیم توفیقات خوبی به دست آمدهاست چون تئاتر، سرود، اردو و فعالیتهای تربیتی برای آموزش مفاهیم خود یک سکوی تربیتی هستند.»
ارسال دیدگاه