گزارش نوروزی ۱۴۰۳ مدیرکل نوسازی، توسعه و‌تجهیز مدارس استان هرمزگان:

نوسازی مدارس هرمزگان در حوزه جذب مشارکت های مردمی همیشه پیشتاز است

هرمزگان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و مدارس استان خبرداد ۴۱۶ فضای آموزشی و پرورشی در قالب ۱۵۰۰ کلاس درس هدیه نوسازی مدارس به دانش آموزان سرزمین نیلی بیکران است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی مدارس هرمزگان در حوزه جذب مشارکت های مردمی همیشه پیشتاز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ مهدی باوقار مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌های جنوبی کشور و در حاشیه‌ی خلیج‌فارس و دریای عمان است که سواحل تماشایی و جزایر، آثار طبیعی و تاریخی و مراکز خرید پررونق هرمزگان، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

باوقار اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان با همت پرسنل خدوم، جهادی و سختکوش خود در دولت سیزدهم 416 فضای آموزشی و پرورشی در قالب 1500 کلاس درس و با زیربنایی بالغ بر 162 هزار و 450 مترمربع تقدیم دانش آموزان هرمزگانی کرده است.

مهدی باوقار خبر داد: تجهیزات آموزشی و پرورشی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب ۱۱۰۰ قلم جنس جهت توزیع در بین مدارس شهرستان بشاگرد در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفت.

۴۱۶ فضای آموزشی و پرورشی در قالب ۱۵۰۰ کلاس درس هدیه نوسازی مدارس به دانش آموزان سرزمین نیلی بیکران / نوسازی مدارس هرمزگان در حوزه جذب مشارکت های مردمی همیشه پیشتاز است

وی ضمن تشکر از اعتماد ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور به جوانان، افزود: در سال1401 تعداد 68 فضای آموزشی و پرورشی  در قالب 400 کلاس با زیربنایی بالغ بر 32 هزار و 101 مترمربع افتتاح شد ولی در سال 1402 تعداد 240 فضای آموزشی و پرورشی  در قالب 800 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 65 هزار و 359 مترمربع به بهره برداری رسید.

مدیرکل جوان نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص فضای آموزشی و پرورشی  های در دست اجرای این اداره کل اظهار داشت: هم اکنون مجموعه نوسازی مدارس استان هرمزگان تعداد 184 فضای آموزشی و پرورشی در قالب 781 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 169 هزار و 829 مترمربع در دست اجرا دارد. در سال 1402 تعداد 370 فضای آموزشی و پرورشی  در قالب 1200 کلاس تکمیل و کلنگ زنی شده است.

باوقار با اشاره به سیاست‌های دولت مردمی در توجه به  هنرستان‌ها بیان داشت: هم اکنون سهم خوبی برای تجهیزات هنرستان‌ها به هرمزگان اختصاص یافته است و این اقدام با نگاه ویژه رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و قولی که این ایشان مهرماه امسال در آیین گلریزان احداث و تجهیز فضاهای آموزشی این استان در بحث تجهیز هنرستان‌ها داشت، انجام شده است.138 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات هنرستانی استان هرمزگان برای سال 1402 و از محل اعتبارات 1402 هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین ابراز داشت: کاروان های تجهیزات هنرستانی طبق برش ارسالی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در تمامی مناطق 23 گانه آموزش و پرورش، توزیع شده است ولی در راستای توسعه عدالت آموزشی ، مناطقی که کمبودهای بیشتری دارند در اولویت گرفته است. در این کاروان ها تجهیزات آموزشی و هنرستانی از قبیل کامپیوتر، چرخ خیاطی ،میز نقشه کشی، تابلو برق  و... بین مدارس استان هرمزگان توزیع شد.

به گفته وی، تجهیزات آموزشی و پرورشی دیگری نیز که با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب 1100 قلم جنس خریداری شد جهت توزیع در بین مدارس شهرستان بشاگرد در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان تصریح کرد: در طرح مهر ۱۴۰۲ نیز تجهیزاتی از قبیل کامپیوتر، پرینتر، اسکنر، دستگاه کپی، ویدئوپروژکتور، میز و نیمکت، تخته وایت برد، کولر پنجره ای و اسپلیت، آبسردکن و تجهیزات خوابگاهی شامل تختخواب، صندلی غذا خوری، میزغذاخوری ،یخچال،تلویزیون همچنین تجهیزات ورزشی شامل میزپینگ پنگ، میز فوتبال دستی بین مدارس شهرستان بشاگرد توزیع شدند.

مهدی باوقار ضمن قدردانی از حمایت و همراهی خیرین نیک اندیش اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس با همت جهادی همکاران خود توانست در ارزیابی عملکرد سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه مشارکتها و برنامه ریزی رتبه نخست را کسب نماید.

وی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس هرمزگان در حوزه جذب مشارکت های مردمی همیشه پیشتاز است، افزود: این اداره کل در 6 ماهه اول سال جاری براساس ارزیابی عملکرد سال 1402 سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه مشارکتها و برنامه ریزی جز استانهای برتر را کسب کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان ادامه داد: در سال 1402 میزان تعهد خیرین نیک اندیش 655 میلیارد تومان بوده که با همت والای این مردان نیک اندیش 432 میلیارد تومان تحقق یافته است.

باوقار تاکید کرد: 128 فضای آموزشی و پرورشی  در قالب 565 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 62 هزار و 184 کلاس درس نیز سهم مشارکت مردمی در فضاهای تحویلی سال 1402 می با شد.

به گفته وی،این اداره کل در جذب گروههای جهادی و مردمی و مسوولیتهای اجتماعی دارای عملکرد مناسبی بوده بطوری که  اولین گلریزان احداث و تجهیز فضاهای آموزشی را با حمایت صنایع و بنگاههای اقتصادی برای نخستین بار در کشور برگزار کرد.

*مسئولیت اجتماعی صنایع و دستگاه ها چه سهمی در مشارکت مردمی داشته است و چه برنامه ای برای توسعه این بخش دارید؟

به گفته وی، اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان پیشگام در مشارکت در احداث فضاهای آموزشی با مشارکت بخش خصوصی می باشد وجشن گلریزان احداث و تجهیز فضاهای آموزشی استان هرمزگان به همت استاندار هرمزگان و نگاه ویژه ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور در استان هرمزگان برای نخستین بار در کشور را برگزار کرده است.

این مسئول ضمن قدردانی از حمایت های ویژه استاندار و رییس سازمان نوسازی اظهار داشت: صنایع و بخش خصوصی در استان هرمزگان نشان دادند در کنار سایر خیرین دغدغه توسعه و آبادانی کشور را دارند و برای بالندگی فرزندان این مرزوبوم تلاش می کنند؛ شیلات و جامعه صیادی ، اداره کل بنادر ، فولادو دیگر صنایع پای کار مدرسه سازی آمدند که نشان از همت و نگاه ویژه استاندار جهادی هرمزگان و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: احداث اولین مدرسه اختصاصی و ویژه نابینایان استان با مشارکت جامعه صیادی نیز گام مهمی در راستای خدمت رسانی به جامعه شریف روشن دلان استان می باشد.

باوقار ضمن تاکید بر رایزنی با سایر بخش های اقتصادی و صنایع در استان اظهار کرد: برگزاری جشن های گلریزان در صنوف مختلف و تشویق همه آحاد مردم به مشارکت در امر مقدس

مدرسه سازی نیز برای توسعه مشارکت های مردمی و تشویق صنایع و بنگاههای بزرگ اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

در خصوص بهره وری منابع انسانی و سایر موارد مربوط به امور اداری و کارکنان در سال گذشته چه اقداماتی انجام شد؟

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص بهره وری منابع انسانی ادامه داد: در سال 1402 تعداد 5 برنامه رفاهی، 6 برنامه فرهنگی و 44 برنامه آموزشی برای کارکنان این اداره کل برگزار شده است که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

روند اجرای طرح شهید عجمیان را در استان تشریح فرمایید (با آمار و ارقام) :

باوقار در خصوص این طرح ابراز داشت: طرح شهید روح الله عجمیان در قالب بهسازی مدارس در سال 1402 در 404 مدرسه در قالب 2 هزار و 276 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 12 هزار و 928 مترمربع انجام شده است.

به گفته وی، آیین نمادین استانی طرح شهید روح الله عجمیان در دبیرستان دخترانه متوسطه اول بنت الهدی صدر و دخترانه متوسطه دوم شاهد ناحیه دو بندر عباس نیز برگزار شد.

باوقار با تشریح این طرح اظهار کرد: طرح شهید روح الله عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس روستایی و مدارس کم برخوردار و با مشارکت نیروهایی جهادی و بسیج دانش آموزی و دانشجویی داوطلب در استان هرمزگان در حال انجام می باشد.

به گفته وی، ترویج و ارتقاء روحیه جهادی و ایجاد بستری جهت آشنایی و همکاری دانش آموزان ، کاهش هزینه های بهسازی و نوسازی تجهیزات مدارس، بهره وری از تجهیزات معیوب و غیر قابل استفاده در مدارس و بازگشت مجدد آنها به چرخه فعالیت از اهم اهداف مهم این طرح می باشد.

این مقام مسئول، افزود: این طرح شامل تعمیرات ، بهسازی و شاداب سازی تعداد 404 مدرسه  استان هرمزگان بوده که 50 هزار متر مربع ایزوگام ، رنگ آمیزی مدارس ، 20 هزار متر مربع آسفالت محوطه ،حیاط پویا ، زیباسازی، تعمیر میز و نیمکت و صندلی و تعمیر سرویس بهداشتی نیز در حال انجام می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در خصوص اولویت های سال 1403خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان از مهمترین اولویت های کاری بوده که با جدیت دنبال می شود.

وی با تاکید بر طراحی فضاهای آموزشی متناسب با هویت ، فرهنگ  محلی و منطقه ای در سراسر استان اظهار داشت: طراحی فضاهای آموزشی متناسب با اقلیم محلی و منطقه‌ای در دستور کار قرار دارد که اهمیت خلاقیت و نوآوری، معماری ایرانی اسلامی و توجه به مسائل شناختی و روانشناسی یادگیری در معماری داخلی بسیار مهم می باشد. مهم‌ترین اولویت مجموعه نوسازی مدارس استان هرمزگان تکمیل فضای آموزشی و پرورشی ‌‌های نیمه‌ تمام و احداث مدارس در مناطق پایین تر از متوسط کشوری می باشد که با جدیت در حال برنامه ریزی برای اتمام و تامین اعتبار این فضای آموزشی و پرورشی ها می باشیم.

باوقار در پایان گفت: خدای متعال را سپاس می گوییم که به برکت نقش‌آفرینی خیرین مدرسه ساز، نظام تعلیم و تربیت در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و سهم زیادی از مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان عزیز میهن اسلامی مرتفع شده است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت دستگاه حیاتی آموزش وپرورش فرمودند: "اهمیت دستگاه حیاتی آموزش وپرورش در پیشرفت همه جانبه ی کشور لازم و ضروری است." بها دادن به امر تعلیم و تربیت در توسعه و آینده کشور بسیار تاثیرگذار می باشد. ترویج فرهنگ مشارکت امر خیر مدرسه سازی مهم و ضروری است و امروز نزدیک شدن استان هرمزگان به سرانه متوسط کشوری حکایت از حرکت عظیم و جهادی در امر مدرسه سازی دارد که مطمئنا نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.

خداوند منان را شاکریم که رسالت مهم مدرسه سازی را بر دوش مان نهاده تا با تلاش و مجاهدت همکاران سخت کوش مان در اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در راستای اعتلای میهن اسلامی منشا دستاوردهای درخشان در نوسازی، بازسازی ، مقاوم سازی، افزایش ایمنی ، استانداردسازی و ارتقای چشمگیر کمی و کیفی مدارس استان باشیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار