رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با پانا خبر داد:
ضرورت ثبتنام ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز در سال تحصیلی آینده/ سنجش ۲۶۰ هزار نفر انجام شد
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از آغاز سنجش و ثبتنام یک میلیون و پانصد هزار دانشآموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ خبر داد.
سالار قاسمی در گفتوگو با پانا درباره سنجش و ثبتنام دانشآموزان بدو ورود به دبستان گفت: «آموزش و پرورش استثنایی یک کار بزرگی که انجام میدهد، سنجش بدو ورود دانشآموزان استثنایی به مدرسه ابتدایی است.»
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: «امسال برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشآموز باید در بدو ورود به آموزش و پرورش عادی سنجش شوند. برای سنجش دانشآموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراکز جامع تحت عنوان مراکز جامع آموزش، دانشآموزان را مورد سنجش، تشخیص و توانبخشی و مداخله قرار میدهد.»
وی همچنین افزود: «برای سنجش و پایش دانشآموزان در بدو ورود، سامانهای به نام سامانه سیرت ۲ داریم. اولیای دانشآموزان به این سامانه مراجعه کرده و برای خود وقت قبلی تهیه میکنند و برای رسیدن به زمان مشخص شده صبر میکنند.»
قاسمی درباره مراحل بعدی سنجش افزود: «پس از مراجعه به مراکز جامع، تستهای مختلف بر روی دانشآموز انجام میشود. دانشآموزانی که مسئلهای نداشته باشند به سامانه سیدا معرفی میشوند و پس از هماهنگی با این سامانه، مراحل ثبتنام این دانشآموزان انجام میشود.»
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین گفت: «برای دانشآموزانی که نیاز ویژه تشخیص داده میشوند نیز، بخشی از کار را سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر عهده دارد. سازمان با مداخله، بخشی از دورههای توانمندسازی را برای دانشآموزان برگزار میکند.»
وی افزود: «بخشی از نیاز این دانشآموزان نیز نیاز به مراجعه به سازمانها و نهادهای دیگر است که معرفی آنان نیز صورت میپذیرد. این فرآیند کاری است که ما در ثبتنام دانشآموزان در سراسر کشور در سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام میدهیم.»
قاسمی در پایان گفت: «اساس فرآیند ثبتنام بدو ورود تمامی دانشآموزان برعهده آموزش و پرورش استثنایی است. تا این لحظه از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشآموز، سنجش ۲۶۰ هزار دانشآموز انجام شده و به سامانه سیدا دسترسی پیدا کردند تا ثبتنام خود را در مدارس عادی انجام دهند.»
ارسال دیدگاه