معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مراسم جشن غنچه‌ها خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در کودکستان‌ها

سیاست‌ آموزش‌وپرورش ارتقای عدالت آموزشی و فراهم‌کردن فرصت‌های برابر ‌برای همه کودکان است

تهران (پانا) - مراسم «جشن غنچه‌ها» ویژه نوآموزان پیش دبستانی در تهران و به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در کودکستان‌ها

رضوان حکیم‌زاده در حاشیه جشن غنچه‌ها در جمع خبرنگاران ‌گفت: امروز آغاز سفر دانایی و تربیت غنچه‌های کشور است و به‌صورت نمادین سال تحصیلی نوآموزان آغاز می‌شود. تا‌کنون بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز در پیش‌دبستان‌ها ثبت‌نام انجام دادند. امیدوار هستیم‌ این روند افزایش پیدا کند و تلاش‌ داریم پوشش پیش‌دبستانی به ۱۰۰ درصد برسد. 

وی ‌افزود: دور هم جمع شدیم تا به‌طور رسمی اعلام کنیم چقدر پیش‌دبستانی برای ما مهم است و چقدر نوآموزان برای ما ارزش و اهمیت دارند. امیدوار هستیم که بتوانیم با کمک خانواده‌ها که شرکای راهبردی ما در دوره پیش‌دبستانی هستند این مسیر را با موفقیت جلو ببریم.

حکیم‌زاده اظهار کرد: محور آموزش‌ها و پرورش مهارت‌های عاطفی، روانی، اجتماعی و مهارت‌های شناختی، افزایش مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان است. یادگیری کارگروهی، کار تیمی و کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به مدرسه است. چارچوب برنامه‌های آموزشی تربیتی سازمان ملی تعلیم و تربیت مشخص شده است. تلاش کردیم با در نظر گرفتن تنوع و میدان دادن به فعالیت استان‌ها، سیاست این باشد که بتوانیم در چهارچوب‌های تعریف شده یک تعدد و تنوعی در منابع یادگیری برای نو‌آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین خبری که می‌توانیم بدهیم این است که سیاست جدید آموزش و پرورش ارتقای عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های برابر و باکیفیت یادگیری برای همه کودکان است ادامه داد: پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است و توجه به آموزش‌ها در دوره پیش‌دبستان و توسعه پوشش پیش‌دبستانی گامی در جهت ارتقای عدالت آموزشی در ایران برای همه و برای مدرسه است.

 حکیم‌زاده بر نقش تربیتی معلم تاکید کرد و گفت: معلمان با رفتارهای خود و با تعامل خود تاثیر تربیتی دارند. زمانی که گفته می‌شود معلم مربی است، یعنی معلم نقش اساسی در ساختن شخصیت دانش‌آموزان، ایجاد امید و باور مثبت نسبت به توانمندی‌ها، آماده کردن بستری برای کودکان در داشتن احساس ارزشمندی، عزت نفس و یادگیری‌های بهتر دارد.

معاون آموزش ابتدایی افزود: نقش الگویی معلم به‌عنوان یک مربی نقش بسیار تأثیرگذاری است. امیدوار هستم همچون گذشته معلمان با نقش تاثیرگذار تربیتی خود یک محیط سالم، با‌نشاط، امن و پویا برای کودکان در مدارس فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار